ضرورت رمزگشایی هنری در استان بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رمزگشایی هنری در استان بوشهر را یک ضرورت دانست.

ضرورت رمزگشایی هنری در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با جمعی از هنرمندان بوشهر مقوله هنر را در اسارت جدی شبکه‌های جنایتکار سرمایه‌داری جهان دانست و با بیان اینکه در شرایط کنونی جهان به مقوله هنر مطابق با فلسفه، جایگاه و ارزش آن نگاه نمی شود بلکه هنر در خدمت اندیشه ها و مطامع جهان سرمایه داری و قدرت های سیاسی جهان است، اظهار داشت: هنر هدیه بزرگ خداوند به انسان است، هنر توانی زیبا است که خداوند به انسان داده که ضمائر مکشوف، یافته ها و داشته های خود را به زیباترین شکل به جامعه هدف معرفی کند.

وی سه ویژگی محتوا، قالب و ارائه را در ذات هنر دانست و با بیان اینکه هنر زیباترین بال پرواز اندیشه های یک هنرمند به سمت ساحل مخاطب و یک مقوله فوق العاده در حیات بشر است، به مقوله ی هنر در قرآن نیز اشاره کرد و افزود:

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هنر در ذات خود دارای سه ویژگی محتوا، قالب و ارائه به جامعه هدف است، تصریح کرد: خداوند آخرین کتاب آسمانی خود یعنی قرآن را در یک محتوای فوق نظام فکری بشر و در یک قالب فوق العاده و فوق انسانی زیبا برای نجات انسان عرضه کرده است.

وی هنر را اسیر دست جهان استکبار دانست و با بیان اینکه برای جهان کنونی آزادی هنر آئینی و انسانی از اسارت جهان استکبار یک مقوله جدی است، گفت: در شرایط کنونی جهان، هنر مقاومت، هنر آئینی، هنر کرامت انسانی، هنر بیداری انسانی و هنر ارائه عوامل تعالی انسانی یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ما الان در شرایطی از تاریخ هنر بسر می بریم که جغرافیای هنر جهانی دچار بیماری و آسیب جدی است، اظهار داشت: یکی از وظایف بزرگ هنرمندان بیدار و انسان دوست و آئینی، بیداری هنری جهان و آزادی هنر در جهان است.

آیت الله صفایی بوشهری، بوشهر را گنج هنر غیرمکشوف دانست و با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه هنر در تمامی ابعاد یک گنجینه بزرگ است که باید کشف و رمزگشایی شود، اضافه کرد: رمز گشایی هنری در استان بوشهر و سپس رونمایی از این گوهر گران هنر تاریخی استان یک ضرورت است و باید در استان بوشهر پژوهشگران خبره هنری تولید کنیم که رمزگشایی از گوهرهای گران استان کنند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه هنر، زیست، تاریخ و فرهنگ دارای رمزها و گوهرهای گرانی است که باید کشف و رونمایی شود و تولید محصولات هنری منطبق با آن، عرضه شود که در این صورت تأثیر جهانی خواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر می خواهیم در استان بوشهر با نگاه تاریخی، تحول ایجاد کنیم باید از گنجینه هنری و تاریخی خود رمزگشایی کنیم، خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم برای رمز گشایی هنر در استان و رونمایی آن، کرسی های آزاد اندیشی، نظریه پردازی و نقد تشکیل شود که بسیار راه گشا خواهد بود.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در سال های اخیر محصولات هنری در استان پیشرفت های خوبی داشته و موجب سرافرازی استان و هنرمندان شده ولی با آن حالت آرمانی فاصله داریم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.