مخالفت مسلمانان آلمان با رای ممنوعيت حجاب ديوان اروپا

رای ضد اسلامی دیوان دادگستری اروپا واکنش منفی جامعه مسلمانان آلمان را به همراه داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رای مثبت دیروز دیوان دادگستری اروپا به ممنوعیت پوشش حجاب یا استفاده از علائم و نمادهای مذهبی کارمندان در محل کارشان با واکنش منفی جامعه مسلمانان آلمانی روبرو شده است.

یکی از شرکت کنندگان نشست دیروز با حضور توماس دِمِزیره، وزیر کشور آلمان در محل ساختمان وزارت کشور آلمان در برلین برگزار شد در حاشیه این نشست اظهار داشت: ما عمیقا از این تصمیم متاسف و ناامید شدیم.
 
ما در حکم دیوان دادگستری اروپا تناقض مشاهده می کنیم و نمی توانیم در این رای، هیچ بی طرفی را شاهد باشیم.
 
اساسا ما نمی توانیم برای پوشش، بی طرفی قائل باشیم. چون زمانی از بی طرفی صحبت می شود که کسی در فضایی آزاد بخواهد پوششی را که می خواهد بر تن کند؛ نه آنکه سختگیری وجود داشته باشد.
 
این سخت گیری ها و محدودیتها، ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند و بنابراین درخواست کافرمایان در این زمینه توجیه ندارد که مانع نوع پوشش زنان در محل های کار شوند و حتی می تواند آمار ضرب و شتم زنان در ممانعت از داشتن پوشش حجاب را نیز افزایش دهد.
 
یک زن محجبه در واکنش به تصویب این حکم گفت: چطوراستفاده از نمادهای دینی از جمله زنجیر صلیب که برخی از همکاران بر گردن دارند، مشکل ساز نیست اما روسری من می تواند در محل کارم مشکل ایجاد کند؟ آیا این تبعیض نیست؟ در صورتی که حجاب من در سرکار، هیچ محدودیتی برای کار کردن من ایجاد نمی کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار