بی‌بی‌سی گزارش داد؛

اسلام بخشی از آلمان است/نژادپرستی و افراط گرایی در آلمان جایی ندارد

مقامات آلمان تاکید کردند اسلام بخشی از آلمان است و خارجی ستیزی و نژادپرستی و افراط گرایی جایی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، مقامات آلمان تاکید کردند اسلام بخشی از آلمان است و خارجی ستیزی و نژادپرستی و افراط گرایی جایی ندارد.

رئیس جمهور آلمان به منظور اطمینان دادن به چهار میلیون مسلمان کشورش درباره مقابله به اسلام هراسی در جمع تظاهرات گسترده آنها حضور پیدا کرد. او در مراسمی در برلین که با حضور مسلمانان به یاد قربانیان حملات تروریستی اخیر پاریس شرکت کرده بودند، گفت ما همه جزء ملت آلمان هستیم. آنچه بیش از همه تشکیلات سیاسی در آلمان را نگران می‌کند، گروههای تندروی نئونازیست و راستگرای افراطی در این کشور است. 

چند روز پیش بیست و پنج هزار نفر در درزدن آلمان در حمایت از جنبش ضداسلامی پگیدا تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در آن تظاهرات تاکید می‌کردند کشور آنها کشوری مسیحی است و مسلمانان جایی در آن ندارند. این وضع سبب شده است بسیاری از مسلمانان آلمان احساس ناامنی کنند. آنها نگران هستند با رشد اسلام هراسی ، کسب و کار آنها که تاثیر زیادی در اقتصاد آلمان دارد، لطمه ببیند. 

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنرانی گردهمایی بزرگ پیروان ادیان مختلف در مراسم یادبود قربانیان حمله پاریس به روشنی تاکید کرد اسلام بخشی از آلمان است و خارجی ستیزی، نژادپرستی و افراط گرایی هیچ جایی در آلمان ندارد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار