پارلمان آلمان خواستار لغو توافق پناهندگان با ترکیه شد

معاون رئیس پارلمان آلمان خواستار لغو توافق پناهندگان با ترکیه و رد هر گونه درخواست کمک مالی برای غلبه بر بحران اقتصادی از طرف آنکارا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کلایدیا روت،» معاون رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با سایت رادیو آلمان با اشاره به تشدید تنش ها با ترکیه، خواستار لغو توافق پناهندگان با این کشور شد.

وی درباره تحولات اخیر در ترکیه ابراز نگرانی شدید کرد و اردوغان را یک قمارباز غیر مسئول و یک مستبد تشنه قدرت دانست که برای وی همه پرسی اصلاح قانون اساسی از همه چیز مهم تر است.

روت همچنین تاکید کرد اردوغان با اقدامات خود می خواهد اذهان را از مسائل و مشکلات داخلی که خود مسئول آن است، منحرف کند. وی نیاز به دشمن خارجی دارد و می خواهد خود را به عنوان قربانی نشان دهد تا در همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه پیروز شود.

وی تحت ریاست جمهوری اردوغان سرکوب وحشیانه را در ترکیه غالب دانسته و در عین حال گفت: لفاظی های سخت و تحریک آمیز در واکنش به توهین ها و جنون اردوغان تنها به وی کمک کرده و به ما لطمه می زند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو همچنین اردوغان را متهم کرد می خواهد صلح داخلی در کشورش را نابود کند.

روت خواستار اقدامات مناسب دولت آلمان در برابر اردوغان شد و تصریح کرد ما باید عمل کنیم و می توانیم عمل کنیم و از طرف دولت آلمان اقدامات کمی در این راستا انجام می شود.

معاون رئیس پارلمان آلمان از جمله تنها اعتراض به دستگیری خبرنگار آلمانی در ترکیه را کافی ندانسته و با تاکید بر اینکه پاشنه آشیل اردوغان اقتصاد است خواستار رد آشکار کمک های اقتصادی به ترکیه برای غلبه بر بحران اقتصادی در این کشور شد.

وی همچنین خواستار پایان صادرات تسلیحات به ترکیه و خاتمه دادن به اخاذی های آنکارا در سایه توافق پناهندگان با این کشور شد.

روت در عین حال ممنوعیت نشست های تبلیغاتی وزرای ترک در آلمان که می تواند اردوغان را به عنوان قربانی به همه نشان دهد را رد کرده و آن را راهکار غلطی دانست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار