معاون قرآن و عترت ارشاد خبر داد؛

چهار هزار و 500 فعال قرآنی بیمه می‌شوند

معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به افزایش 100 درصدی بودجه این معاونت از بیمه شدن چهار هزار و 500 فعال قرآنی خبر داد.

چهار هزار و 500 فعال قرآنی بیمه می‌شوند
به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد امروز بیست و سوم اسفند ماه در سالن تالار پژوهش‌های فرهنگ و هنر برگزار شد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام حشمتی‌ معاون قرآن و عترت ارشاد اظهار داشت: این برنامه با محوریت فهم قرآن برگزار شد، محوری‌‌ترین بحث در مورد قرآن در کنار تلاوت و حفظ توجه به فهم قرآن است زیرا فهم قرآن مقدمه عمل به آیات الهی است.
 
وی اظهار داشت: در بحث فهم قرآن، سن و سطح تحصیلات مطرح نیست جهنمیا‌ن در جهنم می‌گویند اگر به آیات قرآن خوب گوش می‌کردیم و در آن تأمل می‌کردیم الان در جهنم نبودیم بنابراین برای رسیدن به معنویت باید در قرآن تأمل کرد.
 
معاون قرآن و عترت ارشاد ضمن عذر‌خواهی از حاضران بخاطر عدم حضور وزیر ارشاد گفت: آقای صالحی‌امیری قرار بود در این مراسم حضور داشته باشند اما طی تماسی از سوی آقای جهانگیری کاری برایشان پیش آمد و پیغام دادند که از شما عزیزان عذرخواهی کنم.
 
حجت‌الاسلام حشمتی‌ با اشاره به هزینه‌های جوایز پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت تصریح کرد: پنج هزار نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که اعتباری را معادل 700 میلیون به منظور هدیه در نظر گرفتیم که بخش عمده‌ای از آن را آموزش و پرورش پوشش می‌دهد.
 
معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به افزایش 100 درصدی اعتبار این معاونت در سال آینده اظهار داشت: پیشنهاد دولت مبلغی کمتری بود اما با توجه به اینکه آقای صالحی امیری پیگیری‌هایی را انجام دادند این بودجه 100 درصد افزایش پیدا کرد و ما امیدواریم با این اعتبار بتوانیم قدم کوچکی در جهت حمایت از موسسات قرآنی و ترویج این فرهنگ بردار‌یم.‌
 
وی خاطرنشان کرد: حدود 2 هزار نفر از فعالان قرآنی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در سال آینده نیز چهار هزار و 500 نفر نیز بیمه خواهند شد که همه اینها با همکاری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد صورت گرفته است.
 
معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی در پایان از فعالیت‌های آقای جنتی بخاطر زحمات ایشان در زمان حضورشان در وزارت ارشاد تقدیر کرد.
 
در این مراسم از فعالان قرآنی و کارکنان ادارات مختلف تقدیر و تشکر شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.