هیچ دستگاهی یک ریال برای مراسم اربعین به ما کمک نکرد

بازماندگان از زیارت اربعین می توانند با شرکت در طرح《شوق وصال》از ثواب زیارت امام حسین (ع)بهره مند شوند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری بررسی فعالیت های قرآنی مراسم اربعین حسینی صبح امروز با حضور حسن محمدی دبیر ستاد شورای راهبردی فعالیت های قرآنی اربعین برگزار شد.

محمدی در این مراسم گفت:در ارتباط با ظرفیت اربعین باید گفت جای کار فراوان است.این مراسم در زمانی تحت الشعاع حاکمیت برخی افراد کم رنگ شده بود اما به لطف خدا چند سالی هست که  مراسم اربعین با شکوه خاصی برگزار می شود تجمع اربعین یک گردهمایی بی بدیل است که به بهانه سیدالشهدا شکل می گیرد.به هر حال در فضای اربعین ظرفیتی وجود دارد که بین قلوب مومنین اتحادی به وجود آید.طبق آخرین آمار مسلمانان از هفتاد کشور در این مراسم حضور دارند.

وی افزود:یکی از موضوعات مهم در بحث اربعین فعالیت های قرآنی است.در سال گذشته فعالیت های خوبی انجام شد اما نه به شکلی که دلخواه ما باشد به لطف خدا پس مراسم اربعین سال قبل ستادی برای فعالیت های قرآنی مراسم اربعین تشکیل شد و جلسات متعددی با نهادهای مختلف برای سامان دهی فعالیت های قرآنی شکل گرفت و دبیرخانه آن به اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور سپرده شد.البته در ابتدا دوستان در جلسات حضور پیدا میکردند و قول های فراوان دادند اما در عمل هیچ کدام از آنها محقق نشد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در مورد فعالیتهای قرآنی در مراسم اربعین امسال گفت:فعالیتهای قرآنی  مهمی قرار است امسال در اربعین انجام شود. یکی از همکاری های ما با کشور عراق این بودکه حدود 50 نخبه قرآنی عراقی به کشور ما آمدند تا با آنها تعامل خوبی در مورد امور قرآنی در اربعین داشته باشیم این مراسم در مشهد و در جوار حرم امام رضا برگزار شد.این موضوع فتح بابی بود برای تعامل با فعالان قرآنی کشور عراق.

وی افزود:از دیگر کارهای ستاد اربعین برگزاری 280محفل قرآنی توسط 41 قاری برجسته در شهرهای نجف کربلا ومسیر پیاده روی اربعین است.

محمدی در ادامه خاطرنشان ساخت:فعالیت دیگر قرآنی در مراسم اربعین  طرح 《کهف و رقیم》 است که قرار است سوره فجر به عنوان سوره محوری قرار گیرد و زائران امام حسین (ع) در این طرح این سوره را حفظ می کنند.یکی از اتفاقات مهمی که قرار است توسط ستاد اربعین رخ دهد اینکه با توجه به اتهاماتی که برخی کشور های به ظاهر مسلمان به ما می زنند مبنی بر این که شیعیان به دنبال عترت هستند و قرآن را فراموش کرده اند، قرار است در روز هفدهم ماه صفر نماز جماعت بزرگی در مسیر پیاده روی برگزار می شود و بعد از نماز ، همه زائران امام حسین(ع) سوره فجر را هم خوانی کنند.

محمدی از فعالیتهای دیگر قرآنی در مراسم اربعین گفت و افزود:در حدود 5 هزار قرآن رقعی مهیا شده است که به موکب ها اهدا خواهد شد و قرار است این قرآنها به 10 هزار عدد برسد.کار دیگر ما برگزاری  نمایشگاه ثقلین است که پوستر آن در موکب ها پخش می شود.در ضمن ما افتتاحیه ای برای فعالیت های قرآنی در نجف و  مراسم اختتامیه را در کربلا هم خواهیم داشت.

وی در مورد فعالیت های قرآنی در مرزهای داخلی کشور نیز گفت:در ارتباط با داخل کشور قرار است بسته های فرهنگی  در مرزها منتشر شود و مباحث قرآنی نیز در موکب های داخلی داریم.

محمدی همچنین از طرحی برای کسانی که از زیارت اربعین جا می مانند گفت و اظهار داشت:طرح جالبی در ستاد اربعین شکل گرفته به نام 《عاشقان وصال》 برای کسانی که از زیارت اربعین جا مانده اند .آنها می توانند با قرائت سوره فجر و ارسال عدد 5 به همراه نام خود به سامانه 30008961 از ثواب زیارت اربعین بهره مند شوند و فعالان قرآنی حاضر در کربلا نائب الزیاره آنها خواهند شد.

محمدی در انتها با گلایه از نهادهای مختلف ابراز داشت :هیچ دستگاهی یک ریال برای این کار عظیم به ما کمک نکرد البته در این راه از کمک خیرین بی بهره نبوده ایم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار