از شبكه قرآن و معارف سيما انجام مي شود؛

پخش روزانه برنامه "رصد" با موضوع اطلاع رساني تحليلي مسابقات سراسري قرآن

برنامه "رصد" شبكه قرآن و معارف سيما در روزهاي برگزاري سي و نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم به طور ويژه به منظور اطلاع رساني به لحظه و تحليلي از اين رقابتهاي ملي، دو نوبت در شبانه روز به روي آنتن مي رود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برنامه رصد كه در حوزه اطلاع رساني و تحليل فعاليت هاي قرآني كشور و جهان از ابتداي ماه مهر سال جاري به روي آنتن شبكه قرآن و معارف سيما رفته است، در روزهاي برگزاري سي و نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم به صورت ويژه و با هدف اطلاع رساني دقيق، به لحظه و تحليلي از فضاي اين دوره از رقابت ها، در دو تايم يك ساعته به روي آنتن اين شبكه تلويزيوني مي رود.

لازم به يادآوري است، درپي درخواست هاي فراوان مخاطبان به ويژه جامعه قرآني كشور از جمله جوانان و علاقه مندان به حضور و كسب تجربه در فضاي مسابقات قرآن، مديريت جديد شبكه با اتخاذ راهبردهاي نويني تلاش دارد تا حداكثر پوشش رسانه اي در اين دوره از مسابقات از طريق آنتن اين شبكه تلويزيوني فراهم شود.

بنابر اين گزارش، در كنار پخش تمامي بخشهاي مسابقات به صورت زنده، فضاي اطلاع رساني، تحليلي و پرداختن به متن و حاشيه اين رقابت هاي مهم ملي از نگاه اخبار، به عنوان يك عملكرد مكمل پخش متن مسابقات، در برنامه رصد به صورت ويژه دنبال خواهد شد.

رصد در ايام برگزاري سي و نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم از روز دوشنبه مورخ 26 مهرماه به صورت زنده از ساعت 14 الي 15 در بخش نخست و از ساعت 21 الي 22 در بخش دوم طي هر روز و شب به روي آنتن خواهد رفت.

اطلاع رساني به لحظه از وقايع و رويدادهاي اين دوره مسابقات، حواشي، برنامه هاي جانبي، گفت وگو با شركت كنندگان، داوران و مسئولان مسابقات، تهيه و پخش گزارش و نيز تحليل فضاي حاكم بر اين رقابت ها در دستور كار برنامه سازان رصد قرار دارد.

در اين ويژه برنامه هاي رصد تلاش مي شود تا از همكاري و حضور ديگر رسانه هاي قرآني و ديني كشور و فعالان قرآني حاضر در سالن مسابقات نيز در جهت هم افزايي و ايجاد فضاي هماهنگ خبري حول سوژه ها و موضوعات مهم قرآني بهره گرفته شود.

جواد نصيري، مهدي احمدي و مهدي صفري اجراي كارشناسي اين برنامه را برعهده دارند و حميد عليزاده نيز تهيه كننده اين برنامه در قالب گروه محافل و مسابقات قرآني شبكه قرآن و معارف سيما است.

يادآور مي شود، سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از روز یکشنبه 25 مهر تا 6 آبان ماه در زیباکنار استان گیلان برگزار خواهد شد به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه از ساعت 18:30 آغاز و تا 20:30 ادامه خواهد داشت که این مراسم به صورت زنده و مستقیم تقدیم بینندگان می شود. 

همچنین پخش زنده این مسابقات از روز دوشنبه 26 مهرماه در 2 نوبت صبح ها از ساعت 8:30 تا اذان ظهر و عصر ها از ساعت 15 تا 21 انجام خواهد شد.

این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، هم سرایی و همخوانی قرآن کریم و همچنین ابتهال، اذان و دعاخوانی در دو بخش برادران و خواهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار