بررسی عملکرد فدراسیون تیراندازی باکمان در سال 95؛

جای خالی کمانداران ایرانی در مهمترین رویداد ورزشی جهان

متاسفانه هیچ کمانداری موفق به حضور در المپیک ریو نشد و فقط زهرا نعمتی کماندار جانبازان و معلولین کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک بانوان شد.

 ورزشی جهانبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  فدراسیون تیراندازی باکمان در سال 95 مسابقات متعدد داخلی و خارجی برگزار کرده است. 

ورزش تیراندازی باکمان علی رغم موفقیت هایی که در سال گذشته کسب کرد در مهم ترین رویداد ورزشی جهان یعنی الم1 یک حرفی برای گفتن نداشت.

با وجود اینکه همه انتظار داشتند این رشته ورزشی با کمانداران بیشتری در المپیک ریو حاضر شود اما تنها زهرا نعمتی موفق به کسب سهمیه المپیک بانوان شد و ریکرو مردان از رسیدن به میدان المپیک ناکام بودند.

 پس از پایان مسابقات المپیک کمانداران در رقابت های جهانی شرکت کردند که مهم ترین آن مسابقات داخل سالن تیروکمان بود که در 4 مرحله برگزار شد و با درخشش ملی پوشان جوان و نوجوان کشورمان همراه بود.در مرحله اول این مسابقات سوگند رحمانی و پریسا روحانیان مدال ها طلا و نقره را به خود اختصاص دادند که این برای نخستین بار بود ایران در ریکرو مسابقات جهانی صاحب مدال می شود و دانیال حیدرزاده در فینال به مدال نقره دست یافت.

حضور کمانداران در مرحله دوم مسابقات جهانی به میزبانی تایلند نیز با 2 مدال طلا ،2 نقره و 2 برنز همراه بود.

اعزام کمانداران به مرحله پایانی مسابقات جهانی داخل سالن آمریکا نیز با درخشش ملی پوشان همراه بود تیم ملی کشورمان در این دور از مسابقات توانست 1طلا ،2نقره و1 برنز را کسب کند.

برگزاری مسابقات آزاد قهرمانی کمان های سنتی از دیگر مسابقات داخلی بود که به میزبانی سنندج انجام شد.

هشتمین دوره لیگ برتر تیراندازی باکمان نیز باحضور 28 تیم در دو بخش ریکو و کامپوند مردان و زنان برگزار شد که در پایان تیم های پاس قوامین،روشنکار آبیک و تیم بافق به پایان رسید.

مسابقات قهرمانی کشور تیراندازی باکمان حوانان و نوجوانان با حضور 150 ورزشکار در دو رشته ریکرو و کامپوند به میزبانی کرمان برگزار شد که در پایان تیم اصفهان به مقام قهرمانی رسید.

چهارمین دوره مسابقات آزاد تیراندازی باکمان که دارای رنکینگ بود نیز در شهر کرمان انجام شد که در پایان به برترین های هر رشته جوایزی اهدا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری فدراسیون تیروکمان با فدراسیون ورزش های کارگری از دیگر برنامه های این فدراسیون در سال گذشته بود.

برگزاری اردوها متعدد تیم های ملی برای شرکت در مسابقات مختلف نیز در برنامه فدراسیون تیرو کمان بود که در شهر های مختلف برگزار شد.

مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی باکمان به میزبانی ساری مهرماه 95 برگزار شد که در پایان اسماعیل عبادی وف رشته قربانی در رشته کامپوند و میلاد وزیری و سپهوندیان در رشته ریکرو در جایگاه نخست قرار گرفتند.

پنجمین دوره مسابقات رنکینگ کشوری به میزبانی تصفهان در دو رشته ریکرو و کامپوند برگزار شد.

حضور رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی باکمان و بازدید از امکانات ورزشی کشورمان در این رشته از دیگر اتفاقاتی بود که در سال گذشته رخ داد.
رئیس فدراسیون جهانی در سفرش به ایران با مسئولان وزارت ورزش و نمایندگان مجلس دیدار کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار