بررسی عملکرد باشگاه های فوتبال در سال 95

ثبات در نتیجه گیری مشخصه پرسپولیس مدل 95

سرخپوشان پایتخت عملکرد درخشانی در سال 95 داشتند و به قهرمانی در لیگ شانزدهم نزدیک‌تر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان شاگردان برانکو تمام تلاش خود را کردند تا خواسته هواداران را اجابت کنند اما ناگهان در روز پایانی لیگ پانزدهم با تفاضل گل قهرمانی را از دست دادند.

برانکو بعد از کسب نایب قهرمانی در تیم پرسپولیس ماند چرا که حفظ پروفسور خواسته هواداران بوده . تیم پرسپولیس در ابتدای لیگ شانزدهم طبق خواسته‌های برانکو تقویت شد و تقریبا ستاره‌های فوتبال ایران جذب این تیم شدند تا یکی از رویایی‌ترین پرسپولیس چند سال اخیر ساخته شود.

تیم پرسپولیس لیگ شانزدهم را خیلی خوب شروع کرد و از همان هفته‌های اول رتبه پرسپولیس اول یا دم بوده.

توقع هواداران به شدت برای قهرمانی در لیگ شانزدهم به اوج خود رسید و آن‌ها که از لیگ هفتم رنگ قهرمانی تیم محبوبشان را ندیده بودند فقط از بازیکنان و کادر فنی جام قهرمانی را طلب می‌کردند.

تیم پرسپولیس نسبت به فصل گذشته متحول شده است و این تیم نوسانات قبلی دیگر ندارد و ثبات در نتیجه گیری در این تیم مشهود است.

سرخپوشان پایتخت خیلی زود از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفتند . آن‌ها مقابل قشقایی تیم دسته دوم شکست خوردند و وداع تلخی با جام حذفی داشتند.

به هر حال پرسپولیس در جام حذفی مقابل تیمی که فکرش را نمی‌کرد. روزی برابر سرخپوشان پایتخت بازی کند نتیجه را واگذار کرد.

تنها امید پرسپولیس به قهرمانی در لیگ برتر بود. برانکو به حق در سال 95 نتایج خوبی با تیم پرسپولیس گرفته و تا اینجای کار اختلاف امتیازی فاحش با تیم‌های دوم و سوم دارد.

همین موضوع هواداران را آرام کرده تا خیالشان برای قهرمانی راحت باشد.

ملی پوشان زیاد پرسپولیس در بعضی مواقع برای برانکو دردسرساز شده و نبود 8 بازیکن در برخی مواقع باعث شد که برانکو با سرمربی تیم ملی درگیر شود.

به هر حال برانکو پای بازیکنان خود ایستاد چرا که همین بازیکنان در مواقع سخت برانکو را نجات داده بودند.

بعد از اینکه کی‌روش بازیکنان ملی پوش پرسپولیس را به علت اظهارات برانکو از اردوی تیم ملی در امارات اخراج کرد همه تصور می‌کردند که ملی پوشان پرسپولیس دیگر انگیزه‌ای برای موفقیت در پرسپولیس ندارند اما ملی پوشان پرسپولیس برخلاف تصورات با بازی خودشان به کی‌روش ثابت کردند که وی نمی‌تواند بازیکنان دیگری را جایگزین آن‌ها کند.

برانکو باید بهترین مربی سال 95 شود چرا که نتایج تیمش حکایت از برتری وی در عرصه مربیگری می‌دهد.

البته همین مربی موفق توفیقی در دربی نداشت و در مجموع دو دربی رفت و برگشت فقط یک امتیاز کسب کرد تا طعم شهر آورد سال 95 برای هواداران شیرین بنا شد.

به هر حال پرسپولیس به جز یک رکورد ، سایر رکوردها را در اختیار دارد.

در حال حاضر رکوردهای بیشترین برد، کمترین تساوی، کمترین باخت ( مشترک با تراکتورسازی) کمترین گل خورده ،‌ بیشترین تفاضل گل و بیشترین امتیاز در اختیار پرسپولیس است و تنها رکورد گل زده در اختیار شاگردان برانکو نیست این رکورد با 35 گل زده در اختیار استقلال است و پرسپولیس با 34 گل زده حفظ یک گل تا رسیدن به این رکورد فاصله دارد.

مدیریت تیم پرسپولیس هم در موفقیت این تیم در سال 95 نقش بسزایی داشته است. پرسپولیس با درایت طاهری با وجود پرونده‌های زیاد در فیفا همانند استقلال و تراکتورسازی با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه نشد.

البته بدهی سنگین به مانو گل ژوزه تنها دغدغه اصلی باشگاه پرسپولیس است که طاهری سرپرست باشگاه قرار است این بدهی را با حمایت مالی هواداران پرداخت کند.

آنطور که مشخص است پرسپولیس را باید قهرمان لیگ شانزدهم نامید اما همین تیم هنوز راه زیادی برای کسب جام قهرمانی دارد و هواداران باید هفت هفته دیگر منتظر بمانند تا تیم محبوبشان جام را بالای سر ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار