کاخ سفید: ترامپ از لابی‌گری مایکل فلین به نفع ترکیه مطلع نبود

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ در خصوص لابی‌گری مشاور امنیت ملی مستعفی آمریکا برای دولت ترکیه بی‌اطلاع بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید روز گذشته (جمعه) اعلام کرد "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا تا این هفته در خصوص اینکه "مایکل فلین"، مشاور امنیت ملی سابقش پیش از انتخابات به نفع ترکیه مشغول لابی‌گری بوده، هیچ اطلاعی نداشته است.

بر اساس یک گزارش جدید، مایکل فلین در طول رقابتهای انتخاباتی آمریکا با وجود اینکه به دونالد ترامپ مشاوره می‌داد، به نفع دولت ترکیه نیز مشغول لابی‌گری بود و از این بابت بیش از 500 هزار دلار پول از این کشور دریافت کرده است.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: لابی‌گری فلین یک امر شخصی و کاری بوده است و اینکه چرا این اطلاعات را ثبت نکرده به عهده خودش است.

زمانی که از وی پرسیده شد آیا دونالد ترامپ می دانسته که مشاور امنیت ملی مستعفی خود به عنوان یک عامل خارجی برای دولت ترکیه لابی‌گری می کرده است یا خیر، وی گفت: ترامپ اطلاعی در این خصوص نداشته است. تا زمانی که یک نفر اطلاعات کاری و درآمدی خود را ثبت نکند کسی متوجه کاری که انجام می‌دهد، نمی شود.

هفته گذشته انتشار یک سند جدید نشان داد مایکل فلین بابت مقاله‌ای که در روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در روزنامه هیل نوشت و در آن خواستار اخراج فوری فتح‌الله گولن - اپوزیسیون خارج‌نشین اردوغان - از سوی دولت آمریکا شد، از یک موسسه حقوقی هلندی وابسته به دولت ترکیه پول دریافت کرده است.

دولت ترکیه، فتح‌الله گولن را مسئول کودتای نافرجام تابستان گذشته در این کشور می‌داند و تاکنون بارها خواستار استرداد آن از سوی دولت آمریکا شده است.

مایکل فلین ماه گذشته در حالیکه کمتر از یکماه از انتصاب او به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گذشته بود، به دلیل اتهامات مطرح شده علیه وی در خصوص ارتباط با سفیر روسیه پیش از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور، از سمت خود استعفا کرد. گفته می شود وی در خصوص احتمال لغو تحریم های آمریکا علیه مسکو با سفیر روسیه گفتگو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار