کرمان؛

اجرای بیش از 1800 برنامه مختلف طی هفته زن در کرمان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در هفته زن هزار و 800 برنامه با عناوین مختلف در حوزه زنان و خانواده در استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فاطمه سادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با تشریح برنامه‌های این اداره گفت : کار اداره کل بانوان استانداری، ستادی است و وظیفه اصلی آن سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درون سازمانی و برون‌سازمانی در حوزه زنان و خانواده است.

حسینی از تهیه بانک جامع اطلاعاتی زنان در استان کرمان خبر داد و گفت: مطالعه دقیق وضعیت بانوان استان کرمان انجام شده و بانوان موفق در زمینه‌های مختلف شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه ساماندهی مسائل اقتصادی بانوان نیز انجام شده است با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل افزود: دو هزار و 800 بانوی کارآفرین و فعال اقتصادی در استان کرمان شناسایی شده و از ظرفیت‌های آنها در جهت اشتغالزایی بانوان استفاده شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه این بانوان بالغ بر دو هزار نفر در استان کرمان اشتغالزایی انجام داده‌اند تصریح کرد: یکی از این بانوان که مشکل قطع نخاع هم دارد توانسته برای 180 نفر اشتغالزایی کند.

وی با بیان اینکه برای اشتغالزایی بانوان در حوزه استفاده از انرژی‌های پاک و مدیریت مصرف در خانواده با یک بنیاد خیریه تفاهم نامه سرمایه‌گذاری امضاء شده است گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای هزار و 865 نفر زن سرپرست خانوار سامانه تولید انرژی برق از طریق پنل‌های خورشیدی ایجاد می‌شود که ماهانه حدود 750 هزار تومان برای آنها درآمدزایی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در هفته زن هزار و 800 برنامه با عناوین مختلف در حوزه زنان و خانواده در استان کرمان برگزار می‌شود افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری مراسم جشن، گردهمایی، نشست‌های تخصصی و تجلیل از بانوان کارآفرین و نمونه و خانواده‌های معظم شهدا است.

وی از برپایی چادرهای سلامت در مناطق محروم استان در هفته زن خبر داد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار