کرمان؛

خودکفا شدن ۲ هزار و ۲۱۳ نفر مددجوی کرمانی

2 هزار و ۲۱۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان طی ۱۱ ماهه امسال از محل تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد خودکفا شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ غلامرضا خواجه، سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه یکی از راهبردهای توانمند سازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، گفت: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی برای مددجویان و اشتغال به کار مددجویان از طریق مراکز کاریابی از جمله اقدامات و فعالیت های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و ۲۱۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان طی ۱۱ ماهه امسال از محل تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد خودکفا شده اند، افزود: همچنین طی این مدت ۷۵۵ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما مشغول به کار شده اند.

خواجه خاطرنشان کرد: کمیته امداد در اجرای توانمند سازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار را تامین و مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای از طریق موسسات کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان را به کار گیرند، خاطر نشان کرد: بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود.

خواجه با اشاره به اینکه ۵۰ هزار و ۷۷۰ مورد بازدید در ۱۱ ماهه امسال از طرح های اشتغال استان انجام شده است،تصریح کرد: بازدید از طرح‌های خوداشتغالی بر اساس جدول زمان بندی انجام می‌شود تا مددجویان بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه بخشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار