کرمان؛

نرخ بیکاری دراستان کرمان پایین است

قائم مقام خانه کارآفرینان ایران گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و صنایع موجود در استان کرمان نرخ بیکاری در آن پایین است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان شاکری قائم مقام خانه کارآفرینان ایران  در همایش ملی کارآفرینی کرمان گفت : کرمان با توجه به پتانسیل های مختلف از جمله صنعتی ، معدنی و کشاورزی به جایگاه واقعی خود نرسیده است و باید با توسعه کارآفرینی توجه بیشتری به حوزه های ذکرشده شود تا به جایگاه اصلی خود نزدیک شود.

وی افزود : در استان کرمان کشاورزی و اشتغال در حوزه کشاورزی حرف اول را در کشور می زند.

شاکری همچنین خاطرنشان کرد : استان کرمان در حوزه تکثیر و پرورش گیاهان دارویی از استان های موفق کشور است.

صفری زاده مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این همایش گفت : با رشد صنعت و رشد جمعیت باید به دنبال رشد اقتصادی باشیم تا بتوانیم اشتغال و کارآفرینی ایجاد کنیم .

وی افزود : در استان کرمان محدودیت هایی از جمله خشکسالی ، بیابان زایی ، ریزگردها ، کشتار و تخریب تنوع زیستی ، بحران آب تبدیل به موانعی شده است که باید از همه ی جوانب بررسی و مدیریت شوند.
مدیرکل محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد : تولید گیاهان دارویی ، تولید محصولات ارگانیسم ، توسعه کشت های گلخانه ای از جمله پتانسیل های استان است.

دکتر حسینی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداریهم گفت : بانوان استان فعالیت خوبی در زمینه صنایع دستی مانند پته ، قالی و گلیم ، تراش سنگ های قیمتی ، جواهرسازی دارند.

وی با اشاره به وجود 2000 بانوی کارآفرین در استان ، افزود : باید با پیوند بین کارآفرینی و تکنولوژی شرایطی را فراهم شودتا اشتغال های نوین ایجاد کنیم .

حسینی با اعلام اینکه بانوان در شهرستان های کرمان بیش از 800 شغل به وجودآورده اند خاطرنشان کرد : تنها راه افزایش اشتغال در بین بانوان پیوند بین علم ،صنعت ،تکنولوژی و کارآفرینی است.

مشاور استاندار گفت : باید شرایطی را برای بانوان فراهم کنیم تا علاوه بر رسیدگی بهخانواده و تربیت فرزندان ، شغل و فعالیتی داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ،بهبود فضای کسب و کار و قانون رفع موانع تولید را از جمله اقداماتی دانست که در مجلس نهم انجام شده است
وی افزود : مبارزه با قاچاق کالا نیز از جمله اقداماتی است که می توان غیرمستقیم از فعالیت های کارآفرینان حمایت کند

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی به معنای ایده پروری و خلاقیت است ، افزود : باید در دانشگاه ها استعدادها شناسایی و افرادی که در زمینه اقتصادی خلاقیت و ایده دارند شناسایی و تربیت شوند تا به اقتصاد خانواده و جامعه کمک شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نرخ ، بیکاری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار