لاریجانی :

آمریکا به دزد سرگردنه بدل شده است/ایران دموکراتیک ترین نظام منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام آمریکا در غارت اموال ملت ایران گفت: امروز آمریکا به دزد سرگردنه بدل شده است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در آیین تجلیل از 746 شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان سمنان در تالار همایش‌های جمعیت هلال‌احمر این استان در رابطه با جایگاه شهیدان در دین مبین اسلام، گفت: در دین اسلام، شهادت در حاشیه نیست و درکلیات زندگی انسان اشتراک دارد و امروز شهدای ما اسوه و الگوی تفکر شهادت طلبی و ایثار هستند که باید در شناساندن آرمان های این شهدای گرانقدر به جامعه و به خصوص جوانان کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور ما به فرهنگ ایثار و شهادت وابسته است،افزود: کمتر موضوعی مانند جهاد و شهادت مورد تاکید بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آنچه انسان را از سایر عوامل تعالی ممتاز می کند شهادت است.


لاریجانی با بیان اینکه مساله جهاد یک موضوع حاشیه ای نیست اظهار داشت: آنچه که مسلمانان را برای زندگی سعادتمند ممتاز می کند، تفکر جهاد و شهادت است.


وی افزود: منتظر بودن فقط به معنای یا مهدی یا مهدی گفتن نیست بلکه باید آمادگی خود را برای مجاهدت در راه آن حضرت اعلام کنیم.

لاریجانی با تأکید بر اینکه اقدام دشمنان (آمریکا) در غارت اموال ملت ایران به سادگی رخ نمی‌دهد و برای آنان بسیار پر هزینه خواهد بود، بیان کرد: امروز دشمن به غارت اموال ملت ایران روی آورده است؛ چرا که راه دیگری برای مبارزه با ملت ایران ندارد.

وی این اقدام آمریکا را مانند دزدی "سرگردنه" خواند و گفت: امروز آمریکا به دزد سرگردنه بدل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است این اقدام دشمن رفتاری "ایضایی" باشد تأکید کرد: به طور حتم این دزدی آنان در آینده برای آنها گران تمام می‌شود.

لاریجانی با انتقاد از اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی درباره انتخابات پیش رو در جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را گستاخانه خواند و تأکید کرد: جالب است که آمریکایی‌ها با وجود قیل و قال‌هایی که درباره انتخابات آنان وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد خیلی گستاخانه راجع به انتخابات جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر مردم‌سالاری و دموکراسی مانند یک "دُر" می‌درخشد، خاطرنشان کرد: باید پرسید که کدام کشور در منطقه نظامی دموکراتیک‌تر از جمهوری اسلامی ایران دارند.

لاریجانی، روحیه ایثار و شهادت را عامل بازدارندگی دشمنان از تجاوز به ایران برشمرد و افزود: ایران در مقابله با تروریست ها اهل عمل بوده است و برخلاف کشورهای غربی به بیانیه اکتفا نمی کند.


وی با اشاره به پیش رو برودن انتخابات آتی اظهار کرد: انتخابات آینده صحنه مشارکت گسترده ملت ایران خواهد بود.






انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.