سمنان;

بیش از5 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی در استان امضا شده است

استاندار سمنان گفت : تاکنون 5 هزار و 600 میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی در بخش های مختلف استان سمنان امضا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد رضا خباز استاندار سمنان در نشست شورای اداری سمنان با حضور علی لاریجانی گفت : در سال گذشته بیش از  دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاران تفاهم نامه منعقد شد که اگرتفاهم و همدلی بین مسئولان در استان وجود نداشت قطعا نمی توانستیم به این اعداد و ارقام دست یابیم و همچنین در سال گذشته همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در استان  برگزار شد که ۱۰۰ طرح مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت.


وی افزود : دولت با حداکثر توان خود برای افزایش رونق اقتصادی در جامعه گام برداشته اما باید به سمت اقتصاد مردمی و جذب سرمایه گذاری نیز حرکت کنیم.

استاندار سمنان اظهار داشت : با جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به واقع می توان گام های خوبی در راه توسعه استان برداشت که امیدواریم بتوانیم شاهد اشتغال زایی بیشتر در این خطه باشیم اما لازمه این مهم پیگیری مدیران کل برای جذب اعتبارات و توزیع عادلانه آن در استان است.

خباز همچنین بیان داشت: اعتبار عمرانی امسال استان سمنان بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان است اما با این حال ۶۴ طرح با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ایام الله دهه فجر امسال کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به این که خشکسالی دغدغه مهم مردم استان است افزود : امروز استان سمنان نیازمند نگاه ویژه مسئولان به مقوله انتقال آب دریای خزر است چرا که خشکسالی امان مردم این استان را گرفته و در همه بخش ها از جمله شرب، صنعت، کشاورزی، اشتغال و ... تاثیرگذاشته است.

استاندار سمنان افزود: شاید کمتر استانی در کشور باشد که به یکباره ظرفیت آبیاری تحت فشار خود را دو برابر کرده باشد اما این عزم در استان سمنان وجود دارد که به دلیل طولانی شدن خشکسالی، روش های نوین آبیاری جایگزین شیوه های سنتی شوند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.