بیرجند؛

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از اواخر اسفند

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛دکتر علیرضا رفیعی پور مدیر کل دامپزشکی استان گفت:طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز می شود.

وی افزود:به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی هم استانی ها و مسافران نوروزی اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان ها ساماندهی و تجهیز شده است.

دکتر علیرضا رفیعی پور گفت:تعداد 36 اکیپ ثابت و سیار  متشکل از 83 نفر در 20 روز کاری در دو نوبت صبح و عصر نظارت های بهداشتی را بر عهده خواهند داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود:نظارت های بهداشتی دامپزشکی تا نیمه فروردین ماه سال 96  ادامه خواهد داشت و طی این مدت کلیه اماکن تولید ، پخش، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان شامل رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری،سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها و مهمانسراها به طور مستمر بازدید و کنترل خواهند شد.

وی اظهار کرد:شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء گوشت‌های بسته‌بندی شده، از خرید گوشت مرغ فاقد بسته بندی،گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.

دکتر رفیعی پور گفت: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی با کد چهار رقمی 1512 و یا شماره تلفن های 2-32214361 در مرکز استان و در شهرستان ها با شبکه های دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.