سرقت شیر سنگی در چهارمحال و بختیاری

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از سرقت یک عدد شیر سنگی در شهرستان فارسان خبر داد.

سرقت شیر سنگی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مصطفی هادیپور گفت: طی سرکشی اخیر نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از کانون گردشگری پیرغار شهرستان فارسان مشخص گردید، یک عدد شیر سنگی نصب شده در محل ورودی این کانون، به سرقت رفته است.

وی با اشاره به اینکه این شیر سنگی تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است افزود: واحد حقوقی این اداره‌ کل در حال پیگیری سرقت صورت گرفته می باشد.

هادیپور از مردم خواست: در صورت کسب آگاهی در این خصوص، مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اطلاع دهند.

مجموعه گردشگری پیرغار در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در مجاورت روستای ده چشمه شهرستان فارسان واقع شده است که کتیبه ها و سنگ نوشته های تاریخی مشروطیت نیز در آن قرار دارد.
 
گفتنی است: بر اساس اعلام دهیاری روستای کُران شهرستان فارسان، شنبه گذشته ۱۴ اسفند ۹۵ هم یک قطعه سنگ قبر تاریخی از گورستان قدیمی این روستا به سرقت رفت.

همچنین اواخر بهمن‌ماه امسال، اثر تاریخی «نبشته رخ» در استان چهارمحال و بختیاری به منظور یافتن گنج و عتیقه جابجا شد که عوامل این اقدام، پس از حضور مأموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در محل متواری شدند.
 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۰۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
چرا اشیاء قدیمی رو میدزدین .نمونه این شیر درهمدان بنام میدان شیرسنگی است . بگید مواظب باشن اینا باارزش وفرهنگ ایرانه به خاطر پول چه کارها که نمیکنن.
آخرین اخبار