قم؛

افتتاح پروژه مقداد

پروژه تقاطع غیر‌همسطح مقداد وضعیت ترافیکی قم را بهبود می‌بخشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ لاریجانی گفت:پروژه تقاطع غیر‌همسطح مقداد وضعیت بخشی از گره‌های کور ترافیکی قم را بهبود می‌بخشد وبا افزایش 60 هزار مترمربعی فضای سبز شهری امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و آینده‌نگری‌ها با توجه به جایگاه قم شاهد حضور بیشتر زائرین در قم باشیم.
 
وی عنوان کرد:  آینده‌نگری و ساماندهی ترافیکی قم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، استان قم بعد از انقلاب رشد جمعیتی زیادی پیدا کرد که با توجه به این رشد و جانمایی‌ها دیگر خیابان‌ها کشش لازم را ندارند.
 
 لاریجانی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از پروژه‌ها در دستور کار شهرداری قم قرار دارد و می‌توان با خیر بلندتری در کنار حمایت نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات برداشت.
 
وی ادامه داد: یکی از اهداف قم را رسیدن به پایتخت معنوی جهان اسلام دانست و این تعداد پروژه اگر به سامان برسد و آرامش روانی بهتری در جامعه ایجاد شود، می‌توان این آمادگی را داشت که قم به‌عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام تبدیل شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آبادانی در کشور باید در اولویت قرار گیرد،  در کل کشور مباحث مختلفی وجود دارد، ولی اگر دغدغه اصلی کشور آبادی قرار گیرد می‌توان امیدوار بود که دیگر امور نیز سامان پیدا خواهد کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص پروژه مترو قم گفت: خوشبختانه این پروژه روی غلتک افتاده و در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای این موضوع در نظر گرفته‌شده است، در بودجه سال آینده 5000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروهای کلان‌شهرها در نظر گرفته‌شده است.
 
وی با اشاره به بلاتکلیفی منوریل قم عنوان کرد: برای منوریل باید فکری اساسی صورت گیرد، چراکه منوریل به سوهان روح مردم قم تبدیل‌شده و باید در حد قابل قبولی با آن‌که نمی‌توان انتظار زیادی در تأثیرات آن در حمل‌ونقل داشت، انجام بگیرد.
 
انتهای پیام/ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار