افتتاح نخستین شهرزبان کشور درقم

معاون آموزش جهاد دانشگاهی استان قم گفت:نخستین شهرزبان کشور در نیمه دوم سال ۹۶ در استان قم افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛  حبیبی گفت: جهاد دانشگاهی در سال 80 تأسیس شد که عمده فعالیت‌های خود را در سال 83 در حوزه آموزشی آغاز کرد و در این سال‌ها در حوزه فرهنگی و معاونت پژوهشی کار خود را گسترش داد.

معاون آموزش جهاد دانشگاهی استان قم گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های جهاد دانشگاهی در حوزه زبان خارجی شهر زبان با هدف خروج از دوره تئوری و با حفظ فرهنگ اسلامی در نیمه دوم سال ۹۶ در استان قم افتتاح می‌شود.
.
 وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش از فعالیت‌های خوبی برخوردار بوده که ازجمله آن راه‌اندازی مرکز ناباروری در استان قم و دیگر شهرهای کشور است.
 
معاون آموزش جهاد دانشگاهی استان قم خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی برای فعالیت‌های خود پایبند به اصول و قوانینی است، تربیت نیروی متخصص، استفاده از تکنولوژی و برنامه‌ریزی مستمر از جمله اصل‌هایی هستند که معاونت آموزش آن‌ها را سرلوحه خود قرار داده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سه اصل در حوزه‌های جهاد دانشگاهی برای نخستین بار در استان رخ‌داده است، سند چشم‌اندازی باهدف گذاری پنج‌ساله در این حوزه راه‌اندازی شده است.
 
حبیبی افزود: می‌خواهیم با خدمات آموزشی کمی و کیفی در استان فعالیت کنیم، با توجه به شرایط استان، حرکت به‌سوی توسعه دوره‌های آموزشی را آغاز خواهیم کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: رویکرد جهاد دانشگاهی به سمت‌هایی همچون دوره آموزشی اشتغال‌زا، استفاده از تکنولوژی، توسعه دانشگاه‌های ملی و فراملی و توسعه ارائه خدمات آموزشی بوده است.
 
معاون آموزش جهاد دانشگاهی استان قم عنوان کرد: فعالیت جهاد دانشگاهی در دو حوزه کوتاه‌مدت و بلندمدت است، در دوره کوتاه‌مدت در سطح استان در چهار نقطه جغرافیایی و در شش کارگروه مشغول فعالیت هستیم، همچنین در حوزه تعاملات با ارگان‌ها اعم از خصوصی و دولتی قراردادهای آموزشی بسته‌شده است.
 
وی تصریح کرد: برای ورود به آموزش ملی در سال 95 تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، به‌طوری‌که دوره آموزشی کمک پرستاری را برگزار کرده‌ایم که در آن زمینه 10 هزار فرصت شغلی برای شرکت‌کنندگان بوده است.
 
حبیبی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان با آن مواجه هستیم اشتغال‌زایی بوده که جهاد دانشگاهی توانسته در این زمینه موفق عمل کند، همچنین یکی از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در سال 95 صرفه‌جویی در زمینه‌های مختلف برای مراجعه‌کنندگان بود که حرکت به‌سوی برگزاری این دوره‌ها در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.
 
وی بیان کرد:دوره‌هایی برای نخستین بار در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم، در حوزه علوم پزشکی دوره زنان و زایمان و در حوزه علوم انسانی تربیت مربی و مدیر مهد را برگزار کرده‌ایم که تاکنون 67 دوره تربیت مربی و 11 دوره تربیت مدیر مهد برگزارشده است، همچنین دوره‌های دیگری در حوزه طب سنتی هم برای نخستین بار برگزارشده است.
 
معاون آموزش جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی در حوزه زبان خارجی مشغول فعالیت‌هایی ازجمله پرداختن به زبان ایتالیایی، فرانسوی، عربی و آلمانی است.
 
ویابرازکرد:برنامه‌های سال آتی جهاد دانشگاهی، افتتاح فضای آموزشی در اوایل سال 96 در شهر پردیسان در دستور کار این مرکز قرار گرفته‌، همچنین با توجه به سیاست‌گذاری‌های جهاد دانشگاهی در حوزه زبان خارجی شهر زبان باهدف خروج از دوره تئوری و با حفظ فرهنگ اسلامی در نیمه دوم سال 96 در حال راه‌اندازی است.
 
وی بیان کرد: شهر زبان برای نخستین‌بار در کشور، شش‌ماهه دوم سال 96 در استان قم افتتاح خواهد شد و در شهر زبان فرد می‌تواند با ورود به آن احساس کند در همان کشوری قرار دارد که می‌خواهد آن زبان را یاد بگیرد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار