قم؛

گرایش دینی باید در بین دانشگاهیان روزافزون شود

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی بر لزوم افزایش گرایش دینی در بین دانشگاهیان تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‎الله‏ العظمی موسوی اردبیلی در دیدار با محمد ابراهیم فقیه زاده رییس و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفتند: خوشبختانه جهاددانشگاهی قم تلاش های اثر بخش و موثری در زمینه پزشکی و علوم مختلف داشته است.

ایشان افزودند: یکی از امیدواری هایی که در این زمینه ایجاد شده، در زمینه تلاش پژوهشگران ودانشمندان این مرکز در زمینه پیوند بین فقه و دین و علم است.

این مرجع تقلید گفتند: بسیاری به غلط گمان می کنندکه اگر کسی در دانشگاه حضور یافت و تحصیلات دانشگاهی را ادامه داد باید با دین و نهادهای علم دینی و متدینین خداحافظی کند.

ایشان تصریح کردند: حوزه و دانشگاه هر دو برای کشور لازم هستند و به همین دلیل نباید بین این دو نهاد فاصله بیافتد؛ به همین خاطر باید دانشگاهیان هرچه بیشتر به سمت دین و مباحث دینی رغبت داشته باشند.

این مرجع تقلید بیان کرد: دانشجویان و اساتید باید سعی بکنند ظاهر دین را حفظ کنند و در زمینه تحقیقاتی که انجام می دهند باید رعایت این مسایل را انجام دهند.

ایشان خاطرنشان کردند: دین نقش مهمی در زندگی انسان ها در عرصه مادی و معنوی دارد و اگر مباحثی که دین و بزرگان دین در خصوص مباحث زندگی و حیات بیان کرده اند، رعایت شود و از سوی دانشگاهیان تبیین گردد، نقش مهمی در گرایش بیشتر مردم به این سمت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار