قم؛

آغاز عمليات اجرايي هشت مجموعه فرهنگي ورزشي

شهردار قم از آغاز عمليات اجرايي هشت مجموعه فرهنگي ورزشي در ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سیدمرتضی سقائیان نژاد گفت: در این مدت حدود یک سال و نیم برنامه و رویکردهای خود در قم را مشخص کرده‌ایم،برنامه پنج ساله قم را در این مدت با مشارکت علما، مراجع و افراد ذی نفوذ شهر تدوین شده است.

وی با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۶ شهرداری براساس برنامه قم ۱۴۰۰ گفت: سال ۹۵ را به صورت پروژه محور پشت سر گذاشتیم و برنامه ریزی نمودیم که تمام پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل کرده و مباحث زیست محیطی را در اولویت قرار دهیم.

سقائیان نژاد با اشاره به بدهی‌های شهرداری، تصریح کرد: سالانه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان سود این بدهی‌ها بود که سعی کردیم آن‌ها را تسویه کنیم و بار آن را از دوش شهرداری برداریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای طرح‌ ساماندهی محدوده حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: برای سال ۹۶ نیز در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم و هدف گیری به صورتی است که بر حسب منابع و امکانات شهر بتوانیم ظرفیت‌های خوبی را به وجود آوریم.

شهردار قم از افتتاح تمام پروژه‌های نیمه تمام شهر تا پایان سال خبر داد و افزود: از یکی دو ماه قبل بهره برداری از پروژه‌ها آغاز شده که به عنوان مثال پروژه سه سطحه عماریاسر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود که مجبور شدیم پروژه را از قرارگاه ارتش تحویل گرفته و راسا وارد پروژه شویم و نهایتاً تمام پروژه را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به پروژ‌ه‌های آغاز شده در سال جاری، گفت: برنامه ما این است که حداکثر پروژه‌ها را یکساله اجرا کنیم که تقاطع مقداد از این جمله است.

وی به پروژه رمپ و لوپ تونل غدیر اشاره کرد و افزود: این پروژه حدود ۲.۵ کیلومتر از تونل غدیر را از حالت متروکه خارج می‌کند و تسهیل عبور و مرور برای شهروندان خواهد داشت.

شهردار قم با اشاره به افتتاح فاز نخست بلوار آیت‌الله بروجردی، گفت: فاز دوم آن به زودی افتتاح شده و فاز سوم تا پردیسان نیز تا خرداد ۹۶ تکمیل می‌شود.

سقائیان‌نژاد اتمام فاز دوم بلوار زائر را یادآور شد و افزود: به دنبال این هستیم تا فاز سوم این پروژه مهم را نیز آغاز کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های قطار شهری، گفت: تنها تدبیر ما برای پروژه منوریل این بود که آن را در همین مسیر تا میدان مطهری به اتمام رسانده و سعی داریم کاربری آن از حالت حمل و نقلی به توریستی تغییر دهیم تا هزینه‌های انجام شده هدر نشود.

شهردار قم به اجرای خط اول و دوم مترو شهر اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ میلیون یورو از فاینانس روسیه برای خط اول و ۳۰۰ میلیون برای خط دوم از چین در دستور کار است.

سقائیان نژاد با اشاره به افتتاح فاز نخست خط اول مترو در افق ۹۶ بیان کرد: دو رام قطار از طریق روسیه در حال ساخت است که سال آینده وارد می‌شود.

وی به کاشت ۳۰۰ هکتار درخت در شهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال هم همین برنامه در حال اجرا است.

شهردار قم به ایمن‌سازی بوستان‌ها و آب‌نماها اشاره کرد و افزود: عمده این فضاها ناامن بود که بسیاری از آن‌ها را ایمن سازی کردیم تا مشکلات برای شهروندان به وجود نیاید.

سقائیان نژاد به فعالیت‌های انجام شده در حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: در حوزه تفکیک و توسعه فرهنگ شهروندی در شهر نیز اقداماتی انجام داده‌ایم.

وی به بازگشایی معابر و خیابان‌های باقیمانده شهر اشاره کرد و گفت: از تمام این مسائل مهم‌تر نظم دهی به تشکیلات شهرداری بود که در حال حاضر شرایط خوبی پیدا کردیم و مدیران به جرات و جسارت اصلی خود رسیده‌اند.

شهردار قم با بیان اینکه ۸۹۰ میلیارد از بدهی‌های شهرداری تهاتر شده است، گفت: ۷۰۰ میلیارد از دولت و ارگان‌های دولتی طلبکار بودیم که پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و تخصیص ۷۰۰ میلیارد به تصویب رسید.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری در مرز تسویه کامل است، گفت: این مساله بسیاری از دغدغه‌های ما را از بین خواهد برد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری برای سال آینده ۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: دو هزار میلیارد بودجه‌ای است که به شورا تقدیم کردیم و دو هزار میلیارد‌ هم مباحث فاینانس و دولتی به آن اضافه می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ و ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ از محل اعتبارات سفر رهبری، گفت: شهرداری هم اعتباری اختصاص داد و توانستیم پروژه‌های بسیاری مهمی را به نتیجه برسانیم که از آن جمله توسعه تجهیزات و ایستگاه‌های آتش‌نشانی است.

سقائیان‌نژاد بر اجرای بیش از ۲۵۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر اشاره کرد و افزود: بخشی از این از محل شهرداری و بخشی از محل اعتبارات سفر رهبری بوده است.

وی به ساماندهی و بهسازی ورودی‌های شهر اشاره کرد و گفت: دو مورد از بوستان‌های شهر را به کمپ زائر تبدیل کرده‌ایم تا شهروندان بتوانند در آن‌ها در ایام خاص اسکان اضطراری داشته باشند.

شهردار قم به پروژه بهسازی و ساماندهی چهل اختران اشاره کرد و گفت: خیابان دروازه ری نیز در حال آزادسازی است تا بتوانیم شرایط مساعدی در این محور داشته باشیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه ماندگاری زائر در شهر قم کمتر از پنج ساعت است، خاطرنشان کرد: پروژه باغ پرندگان، تله سیژ و تله‌کابین را نیز در دستور کار داریم.

وی گفت: با اجرای پروژه‌های پارک بزرگ و آکواریوم و... می‌توانیم رفاه و تقویت اوقات فراغت و ماندگاری زائر را در شهر داشته باشیم.

شهردار قم ادامه داد: برای سال آینده هشت مجموعه فرهنگی، ورزشی، تفریحی را در دستور اجرا داریم که از ۱۵ فروردین کلنگ‌زنی خواهد شد.

سقائیان‌نژاد اذعان کرد: اگر این پروژه‌ها عملیاتی شود در کاهش معضلات اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی به توافق برای اجرای سه هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: همچنین اجرای مجموعه‌های فرهنگی و مدینه‌الزائرین را در بلوار پیامبر اعظم(ص) در دستور کار داریم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه قم ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: اگر خداوند عنایت کنند می‌توانیم این پروژه‌ها را به سرانجام رسانده و قم را به حدی که متناسب با ظرفیت‌های آن باشد برسانیم.

سقائیان نژاد با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات مشترک شهرداری و مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: حرم و جمکران در شهر قم از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید در حوزه فضای سبز در این محدوده نگاه جدی داشت.

وی با اشاره به ایستگاه قطار سریع السیر شهر، اظهار کرد: ما تاکید داریم که ایستگاه در محدوده جمکران باشد و نیاز است مسوولان جمکران نیز پیگیر این امر باشند.

شهردار قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع میدان ولیعصر(عج) در سال آینده، گفت: این پروژه تسهیل عبور و مرور در رینگ سوم شهری را به دنبال خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار