قم؛

۳ هزار ميليارد تومان اعتبار وارد قم مي‌ شود

شهردار قم هزينه مترو در هر كيلومتر را بالغ بر ۱۶۰ ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: خط دوم مترو اعتباري بالغ بر ۳ هزار ميليارد تومان را وارد شهر قم مي‌كند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛دكتر سقائيان‌نژاد در ديدار مديران شهري با آيت‌الله مرتضي مقتدايي نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با بيان اينكه شهرداري هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان بدهكار بوده است، اظهار كرد: حدود ۸۹۰ ميليارد تومان از اين بدهي را با بانك‌ها تهاتر كرديم و رقمي بالغ بر ۷۰۰ ميليارد تومان از طلب شهرداري از دولت نيز بالاخره تخصيص گرفته شد.

وي تسويه حساب‌هاي شهرداري با دولت را بركت بزرگي براي شهر قم دانست و تصريح كرد: با حمايت علما و مراجع تقليد، مديران استان، رئيس مجلس و نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي توانستيم اين بدهي‌ها را وصول كنيم.

سقائيان‌نژاد به وضعيت پروژه‌هاي عمراني شهرداري اشاره كرد و گفت: با كمك و تلاش نيروهاي مديريت شهري توانستيم پروژه مقداد را در ظرف يكسال به بهره‌برداري رسانده و در اختيار شهروندان قرار دهيم.

شهردار قم به پروژه تقاطع سه سطحه شهداي مدافع حرم اشاره كرد و افزود: اين پروژه نيز با وجود اينكه بخش جديدي به آن اضافه شد در زمان‌بندي اوليه مشخص شده به بهره‌برداري مي‌رسد.

سقائيان‌نژاد اجراي تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: اين پروژه نيز در مدت زيادي با تأخير مواجه شده بود و به همين خاطر با سرعت سازمان توسعه و عمران وارد شد و روگذر پروژه را تكميل نمود و زيرگذر هم به دليل بارش باران با كمي تأخير تكميل شد و به زودي اين مسير نيز بازگشايي مي‌شود.

وي به تدوين برنامه قم ۱۴۰۰ با بهره‌گيري از نظر علما و نخبگان شهر اشاره كرد و گفت: اين برنامه مسيري را براي شهرداري براي حركت منسجم و دقيق فراهم مي‌كند.

شهردار قم بيان كرد: در ادامه مسير اطلس نيازمندي‌ محلات شهر را تدوين كرده و براي سياست‌گذاري از آن استفاده خواهيم كرد.

سقائيان‌نژاد با بيان اينكه سال گذشته بيش از ۳۳۰ هكتار فضاي سبز به قم اضافه شد، بيان كرد: نيت ما بر اين است كه در هر سال سه مترمربع به سرانه‌هاي فضاي سبز قم اضافه شود.

وي تصريح كرد: به همين منظور ۴۵۰ هزار درخت سال گذشته غرس شد كه اين اقدامات به تلطيف هواي قم كمك مي‌كند.

شهردار قم با بيان اينكه ۹۰ درصد پارك‌هاي شهر ايمن‌سازي شده است، خاطرنشان كرد: روشنايي و فضاي سبز بوستان‌هاي سطح شهر نيز به حد مطلوب و استاندارد رسيده است.

سقائيان‌نژاد با بيان اينكه در حوزه پسماند آموزش تفكيك از مبدأ از سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان كرد: براي امسال نيز پيش‌بيني داريم كه با استفاده از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي دستگاه هاضم خريداري شده و زباله‌ را به انرژي تبديل كنيم.

وي گفت: براي اينكه ماندگاري زائر در شهر را تقويت كنيم اقداماتي صورت گرفته است و در نوروز نيز كمپ‌هايي براي اسكان مشخص كرده‌ايم.

شهردار قم به ساماندهي اسكان اضطراري در شهر اشاره كرد و افزود: در نوروز ديگر شاهد نصب چادر در محدوده هسته مركزي شهر و معابر نيستيم و در چهار مركز اصلي به عنوان كمپ زائر از جمله بوستان فدك، غدير و امام رضا(ع) اسكان اضطراري صورت مي‌گيرد.

سقائيان‌نژاد به آماده سازي پاركينگ شماره چهار جمكران براي اسكان اشاره كرد و گفت: اين محل فضايي مناسب براي اسكان شده و ديگر در محدوده جمكران برپايي چادر خصوصاً در معابر نداريم.

وي به تحقق ۱۰۱ درصدي بودجه شهرداري در سال ۹۵ اشاره كرد و گفت: به همين منظور بر طبق برنامه قم ۱۴۰۰ براي سال ۹۶ بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ ميليارد توماني به تصويب شوراي شهر رسيد.

شهردار قم گفت: همچنين ۵۰۰ ميليون يورو فاينانس خط اول و دوم مترو به اين بودجه اضافه خواهد شد كه بالغ بر ۴ هزار ميليارد تومان مي‌شود.

سقائيان‌نژاد با بيان اينكه طبق پيش‌بيني سعي داريم در سال ۹۶ فاز نخست خط اول مترو به بهره‌برداري برسد، گفت: بحث فاينانس واگن‌هاي مترو در حال تكميل است.

وي تصريح كرد: تمام خدماتي كه در طول يكسال اخير در شهر قم صورت گرفته نتيجه وحدت كلمه‌اي بوده كه شكل گرفته و ما خدا را شاكريم كه توانسته‌ايم اين اقدامات را با اين سرعت و كيفيت انجام دهيم.

شهردار قم گفت: خط دوم مترو به دليل اينكه منوريل جايگزين شده بود از مدار خارج شده بود و به همين خاطر منوريل را محدود تا ميدان مطهري كرديم و در ادامه مسير خط دوم مترو احيا شد.

سقائيان‌نژاد هزينه مترو در هر كيلومتر را بالغ بر ۱۶۰ ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: خط دوم مترو اعتباري بالغ بر ۳ هزار ميليارد تومان را وارد شهر قم مي‌كند.

وي با بيان اينكه تحول چشمگير در حوزه نظافت شهري رخ داده است، گفت: خصوصاً در محدوده حرم مطهر و مسجد مقدس جمكران اقداماتي جدي در زمينه تنظيف صورت گرفته است.

شهردار قم تعامل با سازمان‌هاي مختلف شهري را مورد توجه قرار داد و افزود: با حوزه، آستان حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران و اوقاف تعامل ويژه‌اي داريم.

برچسب ها: قم ، شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار