اهواز؛

تامین نیروهای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از طریق کاریابی‌های مجاز

معاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برتامین نیروی مورد نیاز در طرح ۵۵۰هزارهکتاری از طریق کاریابی‌های استان تاکید کرد.

تامین نیروهای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از طریق کاریابی‌های مجازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حسین نظری، معاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به عملکرد این اداره در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقامتی اقدام وعمل اظهار داشت: واحدهای اقتصادی که دارای صد در صد پیشرفت کار بودند اما به دلایلی مانند نقدینگی نتوانستند از ظرفیت‌های خود استفاده کنند و با تزریق نقدینگی از حالت رکود خارج می‌شدند در کارگروه اقتصاد مقاومتی تعداد زیادی از این قبیل واحدها از طریق سامانه بهین یاب  تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ثبت نام و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از این شرکت‌ها با تسهیلات دریافتی به گشایش فعالیت‌های خود پرداختند به طوری که سبب فراهم شدن زمینه توسعه اشتغال برای جویندگان کار شدند.

نظری گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی همچنین عدالت بنیان کردن اقتصاد 6 پروژه توسط وزارت رفاه تعریف و به استان‌ها ابلاغ  شد که 2 پروژه از قبیل پنجره واحد حمایت‌های اجتماعی و جلوگیری از توسعه فقر از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه رفاه  اجتماعی اداره کار هستند و یک پروژه دیگر ارتقا مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است که خوشبختانه برنامه این پروژه در استان تدوین، هدف‌گذاری و به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

معاون کارآفرینی و اشتغال  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان وی  با بیان اینکه پروژه ارتقا مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای در صورت فراهم‌شدن شرایط اجرائی می‌شود، اذعان داشت: 3 پرو‌ژ‌ه باقی مانده در حوزه کار و کار‌آفرینی هستند که یکی از این پروژ‌ه‌ها تحت عنوان "تکاپو" است که در این پروژه ظرفیت‌های اشتغالزای استان مورد توجه قرار می‌گیرد و طرح با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرحله ICT در حال تدوین است.

نظری افزود: یکی دیگر از پروژه های حوزه کار و کار آفرینی "تامین مالی بنگاه‌های بزرگ و کوچک" است که استان خوزستان در این پروژه‌ پایلوت نیست اما در بخش‌هایی از کشور انجام می‌شوند و قرار است این طرح در سال 96 توسط مابقی استان‌ها اجرائی شود و پروژه دیگر تحت عنوان "حرکت" در راستای ظرفیت‌های اشتغال منطقه تدوین شده که این طرح مانند طرح تامین مالی بنگاه‌های بزرگ و کوچک در خوزستان اجرا نشده اما در سال‌های آینده اجرائی می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژ‌ه‌های وزارت رفاه بیشتر حالت مطالعاتی دارند، بیان ‌کرد: طرح‌های وزارت رفاه مانند طرح سازمان‌های اجرائی مانند آب و برق نیست بلکه طرح‌های ما بیش تر حالت مطالعاتی دارند اما در حوزه رونق اقتصادی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در جهت صیانت از اشتغال جلسات خوبی برگزار کردیم و به برخی از بنگاه‌های ثبت‌نام شده در بهین‌یاب از طریق بانک تسهیلاتی پرداخت شد.

حسین نظری افزود: نزدیک به 2 هفته است که با سایر نهادهای مربوط در حال بازدید از بنگاه‌ها هستیم تا میزان تسهیلات دریافتی با میزان کارائی و پیشرفت بنگاه‌ها را ارزیابی کنیم که به لطف خداوند تسهیلات پرداخت شده برای اکثر واحد‌ها تاثیر‌گذار و با پایداری و ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال همراه بودند.

وی با بیان اینکه در دوره رکود ارزش نگهداری و حفظ اشتغال کمتر از ایجاد اشتغال نیست، اذعان‌ کرد: ما توانستیم در زمینه رونق اقتصادی موفق باشیم و دیگر اقدامی که توسط سازمان انجام شد، رفع مشکلات بنگاه‌ها بود که در این اقدام بنگاه‌هایی که در دوره رکود به‌غیر از مشکل نقدینگی با مشکلات دیگری مانند مالیات، بیمه و هزینه‌های مربوط به برق، آب و گاز مواجه بودند توانستیم با جلسات متعددی که در استانداری با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد بسیاری از مشکلات را با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله تامین اجتماعی و مالیات و سازمان‌های برق، آب و گاز در راستای جلوگیری از راکد‌شدن بنگاه‌ها رفع کنیم.

نظریی با اشاره به موضوع خرید کالا و محصولات از داخل استان، گفت: خرید داخل از استان را از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری کردیم و قرار شد شرکت‌هایی که مصرف بالایی از پوشاک و مواد غذایی دارند ابتدا نیاز خودشان را از تولیدات موجود در استان تامین کنند به‌عنوان نمونه پروژه 550 هزار هکتاری خیلی دقت داشتیم تا لوازمات و ابزار مورد نیاز طرح از داخل استان تهیه شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: در طرح 550هزار هکتاری  تاکید کردیم که تعداد نیروی مورد نیاز برای اجرای طرح از طریق کاریابی‌های استان تامین شود.

وی گفت: ما توانستیم با توسعه تعاونی‌ها زمینه فراهم کردن اجاع کار به تعاونی‌ها را  افزایش دهیم به‌عنوان نمونه تامین لباس کار و فرم مدارس که عمدتاٌ توسط تولیدی‌های استان تهیه و تولید می‌شد و این اقدام سبب شد تعاونی‌های داخل استان که در این زمینه با مشکلاتی مواجه بودند در زمینه کار و فعالیت با گسترش همراه شوند.

نظری با بیان اینکه متولی کارگاه‌های بزرگ سازمان صنعت‌، معدن و تجارت است، گفت: در زمینه رونق اقتصادی حدود 300 تا 400 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شد که مرحله تکمیل پرونده و پرداخت انجام و طرح در مرحله نظارت قرار دارد تا با نظارت میزان و نوع خروجی کار مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سازمان متبوع چه برنامه‌هایی در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال‌های آینده دارد، گفت: برنامه‌هایی که امسال چارچوب آن‌ها تدوین شد در سال آینده برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و ایجاد اشتغال در منطقه در راستای رفع نیازهای استان  وارد فاز عملیاتی شوند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: البته در کنار طرح‌های یاد شده امیدواریم بتوانیم تسهیلات مورد‌نیاز مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد‌تومان را از طریق بانک‌ها جذب و برای توسعه اشتغال در اختیار متقاضیان شغل قرار دهیم البته به شرطی که تمامی دستگاه‌ها دست به دست هم دهند؛ می‌شود بیشتر از این موارد بیان شده کار کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار