کرمانشاه؛

کسب و کار خانگی راهکار مقابله با بیکاری

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال در سراسر جهان محسوب است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مختار احمدی ادامه داد: ایجاد توازن بین مسئولیت در خانواده  بخصوص زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و... از مهمترین مزایای طرح است.
 
احمدی افزود: مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید ویا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود.
 
وی رشته های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی، فرش، کشاورزی، دامپروری، شیلات، خدمات، تولیدی صنعت و فناوری اطلاعات (IT ) برشمردند و افزودند: فهرست و همچنین اطلاعات هر یک از مشاغل مذکوردر سایت وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به نشانیwww.irimlsa.ir )   ) قسمت مشاغل خانگی موجود است.
 
از ابتدای سال 90 ( شروع فعالیت مشاغل خانگی ) تاکنون تعداد 33557 مجوز صادر گردیده که از این تعداد 17355 نفر جمعاً به مبلغ 65 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده اند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.