برگزاری همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت در دشتستان

مایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد.

برگزاری همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت در دشتستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان صبح شنبه در این همایش اظهار داشت: تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش مهارت‌های فرزند پروری و تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزش های اسلامی – ایرانی از سیاستهای ابلاغی جمعیت مقام معظم رهبری است.

حسین دارابی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد را یکی از سیاست‌های ابلاغی و کارآمد در افزایش جمعیت عنوان کرد.

وی، افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزند آوری سالم و اجتناب ازتک فرزندی و همچنین مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول و دوم  را از  رویکردهای وزارت بهداشت در تبیین سیاست‌های کلی جمعیت بیان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد وزارت بهداشت در افزایش جمعیت، مراقبین سلامت و بهورزان مسقر در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت با مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان و تدوین بسته‌های آموزشی برای ارتقای آگاهی خانوارها نقش مهمی در تبیین سیاست‌های کلی جمعیت را ایفا می‌کنند.

وی، تلاش همه جانبه  همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری  در تبیین سیاست های کلی جعیت  را موثر دانست.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.