اردبیل؛

برگزاری ۴۵۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: امسال با برگزاری دوره‌های مختلف ساکنان مناطق محروم و روستایی استان اردبیل اردبیل از بیش از ۴۵۴ هزار نفرساعت آموزش مهارتی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد پورقلی افزود: براساس آمارهای ثبت شده در 9 ماهه نخست امسال بیش از 5 میلیون و 577 نفر ساعت آموزهای فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف در مراکز شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار شده و گروه‌های مختلف اعم از فعالان در بخش صنعت، کشاورزی، پادگان‌ها، نیروهای شاغل در ادارات، اصناف، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و برخی گروههای دیگر از این آموزشها بهره‌مند شده‌اند.

وی آموزش نیروی کار ماهر و متخصص و نیز افزایشمهارتشاغلان در بخش‌های مختلف را از اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در همین راستابیش از 3 میلیون نفر ساعت آموزش در 200 آموزشگاه ازاد فنی و حرفه‌ای و نیز مراکزدولتی، صنایع، سیار و طرح نوین استاد شاگردی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به نقش موسسات و مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزشهای فنی و مهارتی گفت: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی و واگذاری تصدی‌گری دولتی به بخش خصوصیدر 9 ماهه امسال بیش از یک میلیون و 877 هزار نفرساعت توسط موسسات کار‌آموزی آزاد در سطح استان آموزش مهارتی ارائه شده است و 9 هزار و 285 نفر از این آموزشها بهر‌مند شده‌اند.

پورقلی از ارائه بیش از79 هزار و 705 نفر ساعت آموزش فنی و مهارتی در زندانهای استان خبر داد و افزود:12 هزار و 319 نفر ساعت آموزش در بخش استاد شاگردی و73 هزار و 70نفر ساعت در بخش صنایع و بنگاههای اقتصادی استان نیز در این مدت آموزش ارائه شده است تا بتوانیم در راستای تربیت نیروی کار ماهر گامهای موثری برداریم.

وی تصریح کرد:944 زندانی در استان در راستای ایجاد اشتغال بعد از آزادی از زندان و جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به زندان‌هااز بیش از202 هزار و 307 نفرساعت آموزش مهارتیبهره‌مند شدند و نیز454 هزار و 953نفر ساعت آموزش درمناطق محروم و روستاهای استان آموزشهای فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار