اردبیل؛

شناسایی رشته‌های مهارتی مستعد اشتغال در اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر رشته‌های مهارتی مستعد اشتغال در استان اردبیل شناسایی می‌شود تا بتوانیم شرایط اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد پورقلی در حاشیه بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در حال حاضر آموزشهای مورد نیاز کسب و کار برای ورود جوانان به بازار کار داخلی و به‌ ویژه در خارج از کشور فراهم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های مهارتی مستعد اشتغال در استان اردبیل شناسایی می‌شود تا بتوانیم شرایط اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم و از این طریق شرایط اشتغال را در منطقه بهبود بخشیم و از ظرفیتهای جوانان در راستای بهبود وضعیت جامعه استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: توانمندسازی نیروی انسانی رسالت اصلی آموزشهای فنی و حرفه‌ای است و سبب ایجاد افزایش رفاه اجتماعی، کاهش هزینه تولید و خدمات، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در جامعه می‌شود و باید مورد توجه واقع شود.

پورقلی بیان کرد: با توجه به وضعیت بیکاری سعی شده با تعاملات دستگاههای اجرایی و کارآفرینان بخش خصوصی رشته‌هایی که بازار کار دارند شناسایی شوند تا بتوانیم از این طریق وضعیت اشتغال را در منطقه بهبود بخشیم و به اهداف خود در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارائه آموزشهای مهارتی به جوانان جویای کار و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با تداوم این آموزشها به تمامی اهداف خود در رابطه با تربیت نیروهای بازار کار دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار