اردبیل؛

ارائه آموزشهای مهارتی به 5800 مددجوی اردبیلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۸۲۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی اشتغال و مهارت‌آموزی مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سالتاکنون 5 هزار و 826 نفر از مددجویان تحت حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند چرا که مهارت‌آموزی به مددجویانی که مستعد اشتغال هستند یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا زمینه‌های توانمندی و خوداتکایی آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای مددجویان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تلاش داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و همیاری اساتید مجرب ضمن ارتقاء سطح فکری و اعتماد به نفس مددجویان، شغل‌های نوین و دانش بنیان برای آنان ایجاد کنیم.

نژادجواد گفت: 3 هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمایت از آموزش‌های لازم شغلی بهره‌مند شده‌اند و از آنجا که بخش مهمی از خانواده‌های تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و اشتغال خرد تلا شمی‌کنیم تا آنان در کنار فرزندان و خانواده خود مشغول به کار و کسب درآمد باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین افراد آموزش دیده در روستاها و مناطق محروم اردبیل سکونت دارند، افزود: 3 هزار و 39 نفر از مددجویان تحت حمایت ساکن در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و خدمات برای افراد مستعد اشتغال برگزار شده است که با توجه به ظرفیتبسیار مناسب استان در زمینه دامپروری، 2 هزار و 504 نفر از خانواده‌های تحت حمایت در دوره‌های آموزشی پرورش دام شرکت کرده‌اند.

نژادجواد با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی بر اساس علاقه و استعداد مددجویان برگزار می‌شوند، اظهار کرد: مددجویان پس از فراگیری مهارت‌های لازم می‌توانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده و به استقلال اقتصادی دست یابند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.