اظهارات سردار کمالی درباره بازیکنان سرباز استقلال/دردسر جدید برای آبی پوشان پایتخت

طبق اعلام ستاد نیرو های مسلح بازیکنان سرباز می بایستی فقط در تیم های نظامی حضور یابند و تیم استقلال فصل آینده در این باره مشکل اساسی خواهد داشت.

به گزارش  ‌خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال در فصل جاری موفق شد یک تیم جوان و پرانرژی را برای بازی‌های لیگ‌برتر آماده کند اما این احتمال وجود دارد که این مربی نتواند از ستاره‌هایی که این روزها به اوج آمادگی رسیده‌اند در سال‌های آینده استفاده کند چرا که این جوانان باید به خدمت سربازی بروند و این مساله می تواند برای منصوریان بسیار نگران کننده باشد . 

ستاره های جوانی که به نوعی در بازی های استقلال رشد کرده اند و می توانند در آینده به مهره های قوی تری تبدیل شوند.

نکته قابل توجه این است که امکان دارد هفت بازیکن استقلال در فصل آتی با مشکل سرباز بودن روبه‌رو شوند. از جمع بازیکنان جوانی که در استقلال بازی می‌کنند، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور، امید نور افکن، مجتبی حق‌دوست، محسن کریمی، بهنام برزای و فرشید باقری بازیکنانی هستند که در خطر سرباز شدن قرار دارند و ممکن است برای فصل آینده مجبور شوند به خاطر این قانون استقلال را ترک کنند.

در هر صورت سرمربی تیم فوتبال استقلال با صحبت‌هایی که روز گذشته در کنفرانس خبری خود کرده قصد دارد از این اتفاق پیشگیری کند تا بتواند برای سال‌های آینده بازیکنان جوانی که در باشگاه استقلال رشد کرده‌اند را در اختیار داشته باشد اما تیم‌های دیگر از جمله پرسپولیس طی سال‌های اخیر با همین مشکل روبه‌رو شدند و بازیکنان خود را از دست دادند.

با این تفاسیر بعید است که منصوریان بتواند مانع این کار شود چرا که قانون خدمت سربازی برای تمامی بازیکنان یکسان است و باید دید در فصل آینده چه اتفاقاتی برای جوانان سرباز استقلال خواهد افتاد.

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح؛

سردار کمالی درباره بحث سرباز شدن بازیکنان استقلال توضیح داد:اگر بازیکنان استقلال در حال تحصیل نباشند و یا ترک تحصیل می کنند تا یک سال فرصت دارند تا به خدمت بروند. اما درباره بازیکنانی که از تیم استقلال نامبرده می شود ما هنوز پرونده های این بازیکنان را بررسی نکرده ایم و باید ببینیم آنها دانشجو هستند یا خیر .اگر این بازیکنان دانشجو باشند ،یک سال بعد از اتمام تحصیل خود باید برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی خود اقدام کنند .درست همانند پزشکان متخصص ،مهندسان و تمامی مردم دیگر چرا که تفاوتی میان ورزشکار و دیگر افراد وجود ندارد.
 
وی افزود: بازیکنان استقلال اگر دانشجو باشند می توانند در تیم خود بمانند اما اگر دانشجو نیستند حداکثر یک سال فرصت دارند که تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند.
 
سردار کمالی درباره حضور بازیکنان سرباز در تیم های نظامی بیان کرد: اگر بازیکنان در سطح  تیم ملی باشند می توانند در شمول سرباز قهرمان قرار بگیرند و تعدادی از این افراد را نیرو های مسلح در اختیار فدراسیون مربوطه قرار می دهد .مثل فدراسیون بسکتبال ،والیبال و حتی دیگر فدراسیون ها اما اگر آنها در سطح تیم ملی نباشند باید به سربازی بروند و الزامی نیست حتما در فوتبال خدمتشان را بگذارنند .از طرفی باید بگویم این امکان فراهم شده تا تعدادی از این ورزشکاران فعالیت ورزشی کنند و این احتمال وجود دارد برخی از اینها در پست های نیروهای مسلحی یا امنیتی خدمت کنند .
 
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح درباره اینکه کدام تیم ها جزو تیم های نظامی محسوب می شوند خاطر نشان کرد: اینکه کدام یک از تیم ها نظامی هست یا خیر بر عهده نیرو های مسلح است و آنها پس از بررسی های خود مشخص می کنند کدام تیم نظامی خواهد بود  اما تیم تراکتورسازی،ملوان ،فجر سپاسی و نیروی زمینی و حتی در دسته یک و دو تیم هایی داریم که در حال فعالیت هستند و نظامی محسوب می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار