خیز یونان برای احیای صنعت گردشگری این کشور

صنعت گردشگری یونان یکی از محرکه‌های سنتی رشد اقتصادی این کشور است و در مدت هفت سال بحران اقتصادی و مالی این کشور مقاومت خوبی از خود نشان داده است.

خیز یونان برای احیای صنعت گردشگری این کشور
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری ملی یونان، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اعلام کرد کشورش تلاش می کند در سال دو هزار و هفده بیش از سی میلیون گردشگر خارجی جذب کند.

 نخست وزیر یونان این مطلب را در دیدار با طالب ریفای، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری که به آتن سفر کرده است، بیان کرد.

طبق آمار و ارقام رسمی که دولت یونان منتشر کرده است در سال دو هزار و شانزده بیش از بیست و هفت میلیون و پانصد هزار گردشگر خارجی از یونان بازدید کردند در حالی که این رقم در سال دو هزار و پانزده بیست و پنج میلیون نفر بود. 

صنعت گردشگری یونان یکی از محرکه های سنتی رشد اقتصادی این کشور است و در مدت هفت سال بحران اقتصادی و مالی این کشور مقاومت خوبی از خود نشان داده است.

وزارت گردشگری یونان نیز اعلام کرد گردشگری تقریبا هشت درصد تولید ناخالص داخلی کشور و هجده درصد بازار کار این کشور را تشکیل می دهد.

طبق گزارشی که هفته گذشته بانک مرکزی یونان منتشر کرد به رغم افزایش شمار گردشگران به یونان، درآمدهای حاصل از گردشگری بین المللی از چند سال پیش در حال کاهش است.

در سال دو هزار و شانزده میزان پولی که گردشگران در یونان هزینه کردند به پائین ترین سطح خود در پانزده سال گذشته رسید. گردشگران خارجی در مدت اقامت خود در یونان در سال گذشته هر روز به طور متوسط پانصد و چهارده یورو خرج کردند در حالی که این رقم در سال دو هزار و پانزده نزدیک به پانصد و هشتاد یورو و در سال دو هزار و چهارده حدود پانصد و نود یورو بود.

به طور کلی درآمد سالانه بخش گردشگری بین المللی در سال گذشته میلادی به سیزده میلیارد و دویست میلیون یورو رسید که نسبت به سال پیش از آن حدود شش و نیم درصد کاهش داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار