خشم آتن از اظهارات وزیر دارایی آلمان علیه یونانی ها

نخست وزیر یونان، اظهارات اخیر وزیر دارایی آلمان مبنی بر اینکه یونانی‌ها فراتر از استطاعت خود زندگی می ‌کنند را توهین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نشریه دی سایت، "آلکسیس سیپراس"، نخست وزیر یونان انتقاد شدیدی به اظهارات اخیر "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان وارد کرد و گفت: من می خواهم از صدر اعظم آلمان درخواست کنم جلوی اظهارات موهن وزیر دارایی خود علیه یونان و تاکید وی مبنی بر اینکه یونانی ها فراتر از استطاعت و وضع خود زندگی می کنند را بگیرد. کسی که با یک منطقه یوروی دو سرعتی و مسئله جدایی در این منطقه بازی می کند، در اصل با آتش بازی می کند.

نخست وزیر یونان همچنین تصریح کرد من نمی توانم تصور کنم که این به نفع دولت آلمان باشد که عمدا مواد آتش زا را در یک انبار مهمات بفرستد. ما هیچ گونه ادعایی را از طرف وام دهندگان که بر مبنای منطق و آمار نباشد تایید نمی کنیم.

وزیر دارایی آلمان اخیرا در اظهاراتی یونان را به در نظر گرفتن استانداردهای زندگی بالاتر از وسع اقتصادی خود متهم کرده و تداوم اصلاحات در این کشور را ضروری دانسته و تاکید کرد که در غیر این صورت یونان نمی تواند در منطقه یورو باقی بماند.

یونان و وام دهندگان بین الملی مذاکرت سختی را درباره برنامه های اصلاحی و سیاست های ریاضتی تحمیلی به آتن در پیش می گیرند. کمک های بین المللی به یونان سال هاست که این کشور را از سقوط به ورطه ورشکستگی نجات می دهد.

در تابستان دولت یونان باید هفت میلیارد یورو را به طلبکاران خود پرداخت کند. یونان تنها در صورتی می تواند این بدهی را بپردازد که از برنامه های کمکی منطقه یورو استفاده کند.این کمک ها در صورتی آزاد می شود که توافق درباره تداوم اصلاحات در یونان ایجاد شود. البته این مسئله ماه هاست که به موضوعی بحث برانگیز و مورد اختلاف تبدیل شده است.

رئیس گروه یورو بعد از نشست ویژه اخیر وام دهندگان بین المللی با وزیر دارایی یونان از پیشرفت های قابل توجه در این مذاکرات سخن به میان آورده بود که می تواند راه برای ارائه کمک‌های مالی بیشتر برای یونان را باز کند.

نخست وزیر یونان، آلمان و صندوق بین المللی پول را متهم می کند که تمایلی برای یافتن راه حلی برای این مسئله ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار