فایننشال تایمز: مرکل از استراتژی "صبر" در مقابل ترامپ استفاده می‌کند

یک روزنامه آمریکایی در گزارش اخیر خود به دلایل صبر و بردباری "آنگلا مرکل" در برابر "دونالد ترامپ" پرداخت.

فایننشال تایمز: مرکل از
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فایننشال تایمز در گزارش اخیر خود نوشت: زمانیکه " تزرا می"، نخست وزیر انگلیس، و دیگر سران کشورهای جهان برای واکنش نشان دادن به اظهارات مختلف "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، دچار شتاب شدند، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان، از رویکردی استفاده کرد که مشاوران وی آن را "استراتژی صبر" می‌نامند.
 
فایننشال تایمز در ادامه نوشت: مرکل در حال نظاره کردن تحولات و صبر در برابر سیاست‌های ترامپ است. احتمالا نخستین دیدار رو در روی مرکل و ترامپ تا ماه ژوئیه و برگزاری اجلاس گروه ۲۰ محقق نخواهد شد. البته کاخ سفید از مرکل دعوت کرده است تا برای انجام دیداری رسمی به واشنگتن سفر کند؛ اما دفتر صدراعظم آلمان هنوز به این دعوت پاسخ مثبت نداده است.

خطوط کلی رویکرد مرکل کاملا روشن است؛ وی بر اصول اعتقادی خود استوار است و از گرایش‌های انزواگرایانه و ملی‌گرای ترامپ ابراز نگرانی می‌کند. مرکل برای برقراری ارتباط و همکاری‌های بیشتر با آمریکا شروطی تعیین کرده است. صدراعظم آلمان تاکید ویژه‌ای برای ارزش‌های مشترک شامل دموکراسی، آزادی و حاکمیت قانون قائل شده است.

مرکل از سازمان‌های بین المللی سه گانه شامل سازمان ملل، پیمان ناتو و اتحادیه اروپا که پیش‌تر مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته بودند، اعلام حمایت کره است.

کارشناسان معتقدند اگر ترامپ قصد داشته باشد مقابل اتحادیه اروپا موضع‌گیری تندی کند، با اقدام قاطع مرکل مواجه خواهد شد. مرکل معتقد است اتحادیه اروپا راه حلی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی در یونان و بحران پناهندگان است.

ترامپ مایل به برقراری روابط نزدیک با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه است که برلین را سخت نگران می‌کند. اتحاد آمریکا و روسیه، کار کشورهای اروپای غربی را برای تضعیف عملکرد نظامی روسیه در اوکراین دشوار می‌کند. علاوه بر آن، دوستی مسکو - واشنگتن به پوتین فرصت می‌دهد بر اروپای شرقی نفوذ بیشتری داشته باشد.

با توجه به موارد ذکر شده، مرکل ترجیح می‌دهد از هر اقدام شتاب‌زده‌ای در برابر ترامپ اجتناب کند، به ویژه آنکه انتخابات پارلمانی آلمان نزدیک است و نحوه تعامل با ترامپ می‌تواند به قیمت از دست رفتن بخت مرکل برای یک دوره دیگر صدراعظمی تمام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار