کرمان؛

هشدار پليس پيرامون خريد شب عيد به شهروندان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان پيرامون شيوه های رايج سرقت در شب عيد به هموطنان هشدار داد.

هشدار پليس پيرامون خريد شب عيد به شهروندانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ عبدالعلی روانبخش فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: با نزدیك شدن به عيد نوروز و روی آوردن شهروندان به خريد شب عيد، شاهد افزايش وقوع شيوه های مختلف سرقت در سطح شهر هستيم که جزو شيوه هاي رايج و شناخته شده است اما متأسفانه هنوز هم قربانی می گيرد. 

 وی در خصوص سرقت وجه نقد و كارت های اعتباری افزود: شگردهای متفاوتی از سوی سارقان جهت اين نوع سرقت به کار گرفته می شود ولی در يكی از رايج ترين شيوه ها سارقان سوژه خود را از بانك ها و محل های دريافت پول از جمله دستگاه های عابر بانك  انتخاب می کنند تا در محل مناسب و با استفاده از غفلت و سهل انگاری  شهروندان وجه  نقد دريافتی و يا كارت اعتباری شهروندان را سرقت کنند. 

روانبخش خاطر نشان کرد: پرهيز از افشای رمز كارت های اعتباری خود در محل های عمومی ،قرار ندادن وجوه  نقد در معرض ديد و يا گذاشتن آن در يک کيف ايمن که بند آن دور گردن باشد و توجه کامل به اطراف هنگام كار با دستگاه هاي عابر بانك از جمله مهمترين نکات پيشگيرانه در رابطه با اين نوع سرقت ها است که بايد توسط شهروندان عزيز مورد توجه قرار گيرند. 

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در ادامه گفت: در روزهای پايانی سال به دليل روی آوردن شهروندان به خريد شب عيد و شلوغی خيابان ها و كمبود جاي پارك در معابر اصلی از پارك كردن خودرو های خود در مكان های خلوت و يا در كوچه های تاريك پرهيز و تا حد امكان از پاركينگ های عمومی استفاده كنند. 

وی تصریح کرد: بيشترين آمار سرقت در اين ايام مربوط به سرقت خودرو و محتويات داخل خودرو و آن هم به علت عدم آگاهی شهروندان و بی توجهی به هشدار های پلیس است.  

روانخش گفت: اميد است مردم در تمامی سال بخصوص در روز های پایانی سال در پيشگيری از جرايم با پليس مشارکت جدي داشته باشند و بدانند اين همكاری مهمترين شرط ايجاد امنيت پايدار در جامعه است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار