دو برابر شدن تولید گاز ایران از پارس جنوبی

مدیرعامل نفت و گاز پارس از افزایش 2 برابری تولید گاز ایران از پارس جنوبی در مدت 3 سال خبر داد.

دو برابر شدن تولید گاز ایران از پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مشکین‌فام با بیان اینکه تکمیل فازهای پارس جنوبی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت نفت بوده است و شاهد تحقق وعده وزیر نفت به مردم برای افزایش تولید گاز هستیم، اظهار داشت: میزان تولید گاز 10 فاز اول پارس جنوبی تا سال 92 معادل 285 میلیون متر مکعب در روز بوده است و میزان تولید ایران از این میدان تا پایان امسال با بهره‌برداری از 11 فاز جدید پارس جنوبی به 540 میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 13 پالایشگاه بزرگ گازی در این منطقه احداث می‌شود، افزود: تاکنون 10 پالایشگاه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و از مجموع 40 سکوی دریایی که باید ایجاد شود، تاکنون 25 سکو تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و همچنین 15 سکوی دریایی جدید در این منطقه باید تکمیل شود که 12 سکو در شرکت‌های سازنده در حال ساخت است.

مدیرعامل نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: دو هزار و 400 کیلومتر خط لوله دریایی تاکنون در پارس جنوبی اجرا شده است و  750 کیلومتر دیگر از خط لوله انتقال گاز در بستر دریا نیز تا دو سال آینده اجرا می‌شود.

وی از حفاری 285 حلقه چاه از مجموع 415 چاه تعریف شده در این منطقه خبر داد و گفت: تاکنون در مجموع 879 میلیارد متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی تولید شده است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.