بازدید وزیر نفت از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی

وزیر نفت که صبح پنجشنبه برای بازدید از فازهای پارس جنوبی وارد عسلویه شده است، در اولین برنامه خود به پالایشگاه فازهای 17 و 18 رفت و بازدیدی از این پالایشگاه در آستانه افتتاح داشت.

بازدید وزیر نفت از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در حاشیه این بازدید با اشاره به روند خوب توسعه این فازها و تحقق رکوردهای بی نظیر در همه بخش ها خصوصا در بخش فراساحل، اظهار داشت: این فازها در شرایطی تکمیل شده اند که در هر چهار حوزه سکوها، حفاری، خطوط لوله و پالایشگاه خشکی، پیشرفت‌های واقعی صورت گرفته و گواه آن نیز میزان تولید گازی است که در مدت یکسال اخیر به ظرفیت تولیدات پارس جنوبی افزوده شده است.
 
در حال حاضر از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به طور میانگین روزانه 46 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
 
برای سکوهای فاز 17 و 18 ، 44 حلقه چاه حفر شده است. 2 سکوی اصلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و 2 سکوی اقماری از سوی شرکت ایزوایکو ساخته شده و هر سکو 28.3 میلیون متر مکعب گاز برداشت می‎کند.

از اوایل اسفند عملیات تولید گاز از سکوی اقماری 17B، آخرین سکوی طرح توسعه فازهای 17 و 18 با ظرفیت برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز، آغاز شده تا هر چهار سکوی این فازها در مجموع حدود 2 میلیارد فوت مکعب گاز تولید و از طریق خطوط لوله دریایی به پالایشگاه خشکی این طرح ارسال کنند.


انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.