نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد مطرح کرد؛

اختصاص بخش قابل توجهی از بودجه کشور به هزینه های جاری/تلاش مجلس برای ورود صنایع مادر به کشور

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس گفت:بخش قابل توجهی از بودجه کشور،مصروف هزینه های جاری می شود که این رویه نادرست، رضایت بخش و منطقی به نظر نمی رسد.

اختصاص بخش قابل توجهی از بودجه کشور به هزینه های جاری/تلاش مجلس برای ورود صنایع مادر به کشوربه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد محمودی شاه نشین،نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خویش با اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در غرب استان تهران که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ملارد برگزار شد،با اشاره به لزوم افزایش سهم اعتبارات عمرانی در کشور اظهار داشت:نسبت اعتبارات عمرانی به نسبت هزینه های جاری،شاخص و مولفه حائز اهمیت در سنجش توسعه به شمار می رود.

وی افزود:با نگاهی اجمالی بَر سِیرِ بودجه ریزی و بودجه نویسی کشور در طول دهه های گذشته به این واقعیت پی خوهیم برد که در طول سالهای گذشته،اعتبارات عمرانی با سیری نزولی همراه بوده است.

محمودی شاه نشین عنوان کرد:در سال 1374 چهل و پنج درصد از بودجه کشور مصروف امور عمرانی می شد،لذا در حال حاضر این میزان به کمتر از 10 درصد کاهش یافته و به واقع بخش عمده اعتبارات و بودجه کشور صرف پرداخت حقوق کارمندان و تامین هزینه های جاری می شود.

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس گفت:افزایش بودجه عمرانی و هدایت اعتبارات کشوری به مسیری صحیح و کاهش هزینه های جاری،ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد که با حصول آن،حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی با سرعت و شتاب هر چه بیشتری همراه خواهد شد.

وی افزود:می طلبد از ظرفیت ها و توانمندی های موجود به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود و این امر با برنامه ریزی مدون و اصولی به نحو شایسته تری،میسر و محقق خواهد شد.

محمودی شاه نشین در ادامه و در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص آخرین وضعیت طرح موسوم به 6 میلیون نفر و علت تاخیر در بررسی و تصویب آن،عنوان کرد:تعدادی طرح و لایحه از دوره قبل مجلس باقیمانده که باید نسبت به تعیین تکلیف آن پیگیری های لازم عملیاتی شود.

وی افزود:با عنایت به این موضوع،که به هر حال،مجلس جدید ماه های آغازین فعالیت خود را طی می کند،قطعا با عادی شدن روند و رسیدگی به طرح ها و لوایح فوریت دار،طرح اشاره شده نیز در صحن علنی مجلس،مطرح و به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت سکوت مجلس در قبال واردات بی رویه در برخی اقلام و تجهیزات خاص و مورد نیاز کشور که نمونه و مشابه داخلی آن وجود دارد،گفت:بخشی از این معضل از سال 1390 ظهور و بروز پیدا کرد و در شرایطی که امکان جابجایی نقدیِ  پول برای ما وجود نداشت،به تبع،برخی از کشورها همچون چین و هند ما به ازای پرداخت نقدی پول،کالا ارائه می کردند که نتیجتا این وضعیت باعث ورود محصولات بسیار از برخی کشورهای خارجی همچون چین  به ایران شد.

وی افزود:متاسفانه این موضوع به صنعت کشور نیز آسیب هایی وارد ساخت،اما از شهریورماه سال جاری که بستر مراودات پولی هموارتر شد،به تبع شاهد توفیقات بیشتری در این عرصه( مراودات اقتصادی) خواهیم بود.

محمودی شاه نشین عنوان کرد:تلاش مجلس بر این امر استوار است که حتی المقدور از ورود کالاها و محصولات خارجی غیر ضروری جلوگیری کند تا با اتکای به این رویکرد در مواردی که محصولات و کالاهای داخلی،تامین کننده نیازها باشد،از واردات بی رویه جلوگیری شود.

وی در خاتمه یادآور شد:ورود صنایع مادر به کشور از اولویت های اساسی مجلس شورای اسلامی به شمار می رود و به تبع،هر آنچه در این عرصه،به موفقیت های بیشتری دست یابیم در اشتغال جوانان و ارتقای سطح تولیدات به توفیقات فزاینده تری نائل خواهیم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار