قم؛

تحریم فکری حوزه های علمیه برداشته شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلام در همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی گفت:باید تحریم‌های فکری موجود در حوزه‌های علمیه برداشته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله اراکی،دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارداشت: مقدمات برقراری عدل جهانی یک پارچه سازی بین جوامع اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب و مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اگر یکپارچگی در بین الملل اسلامی نباشد نمی‌توان عدل قرآنی و محمدی (ص) را شاهد بود، افزود: تمدن نوین اسلامی مقدمات بسیاری دارد که یکی از آن‌ها ایجاد تفکرات رسول اسلام همگرایی در جوامع اسلامی است.

وی با اشاره به دلایل پیدایش جریان‌های مغرض و کوتاهی‌های صورت گرفته در این بخش، عنوان کرد: امروزه در عرضه صحیح مفاهیم بسیار کمبود داریم که اگر ترویج مفاهیم آل محمد (ص) به‌درستی منتشر و ترویج‌شده بود مسائل امروزی رخ نمی‌داد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب و مذاهب اسلامی گفت: امروزه باید در حوزه‌های علمیه راهکارهای درست عرضه مطالب اهل‌بیت را به جهان بشر و خارج از جهان تشییع را مطرح کنیم.

آیت الله اراکی با توجه به اینکه ما نباید خودمان را تحریم فکری کنیم، تصریح کرد: ماباید سیم‌خاردارها و تحریم‌ها فکری موجود را برداریم و بگذاریم مردم تمام دنیا با اهل‌بیت (ع) آشنا شوند.

دبیر کل مجمع تقریب و مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه دست نیاز مجمع به سمت نخبگان حوزوی دراز است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام هیچ واجبی چون مودت محمد و آل محمد (ص) وجود ندارد و نباید از آن سرباز زد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار