پوربافرانی در موافقت با بودجه 96:

اگر بودجه‌ اشتغال درست هزینه شده بود، امروز مشکلات ما در این حوزه کمتر بود

نماینده مردم نایین گفت: اگر بودجه‌ای که سال‌های گذشته به اشتغال اختصاص داده شد، درست هزینه شده بود امروز مشکلات اشتغال ما کمتر بود.

اگر بودجه‌ اشتغال درست هزینه شده بود، امروز مشکلات ما در این حوزه کمتر بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین در موافقت با کلیات لایحه بودجه 96 اظهار داشت: موافقت با کلیات به معنای موافقت با جزئیات لایحه بودجه 96 نیست و قطعا مواردی وجود دارد که باید در صحن علنی مجلس به آن پرداخته شود.

نماینده مردم نائین با اشاره به اینکه در بررسی برنامه ششم توسعه، حادثه پلاسکو نکته عبرتی شد برای اینکه آتش‌نشان‌ها هم دیده شوند، ادامه داد: امروز ما با وضعیتی روبرو هستیم که می‌خواهیم بر اساس منابع موجود و برنامه ریزی که انجام داده‌ایم، به وضعیتی مطلوب و مناسب برسیم که قطعا دسترسی به وضعیت ایده آل و آرمانی نیازمند توجه ویژه و منابع کلانی است و باید در سایه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری محقق شود.

پوربافرانی با اشاره به پیش بینی منطقی نرخ دلار و ارز در لایحه بودجه 96 گفت: توجه به استمرار رشد اقتصادی که از مصادیق آن واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی است، از نقاط مثبت بودجه مذکور است.

وی با اشاره به توجه ویژه به مدیریت منابع آب و طرح‌های آبرسانی در این لایحه، تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان چهارمین استان خشک کشور و شهرستان‌های نائین، خور و بیابانک با مشکلات آبرسانی در حوزه آب آشامیدنی، مصرفی و همچنین بخش کشاورزی دست و پنجه نرم می‌کنند. چرا غلات که در رگه حیاتی کشور و شهر جاری بود، روز به روز به دلیل بی‌توجهی به مدیریت منابع آب باید با اشک چشم کشاورز خیس شود؟ این توجه حائز اهمیت است که در بودجه سال آینده به آن پرداخته شده است.

وی گفـت: امروز جهان در عرصه تکنولوژی و فناوری در حال پیشرفت روزافزون است و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که دغدغه مقام معظم رهبری است و  افزایش 25 درصدی بودجه دانشگاه‌ها که آموزش پایه و اساس کشور است، در بودجه 96 دیده شده است.

پوربافرانی با اشاره به افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران گفت: یک کارمند ساده هم در حقوقش مالیات می‌دهد و هم در جایی که خرید می‌کند، که این سقف خوشبختانه در بودجه 96 کاهش پیدا کرده است و بازخرید کارکنان از فروش مازاد دارایی‌ها کار درستی است که انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر بودجه‌ای که سال‌های گذشته به اشتغال اختصاص داده شد، درست هزینه شده بود امروز مشکلات اشتغال ما کمتر بود، پس نظارت بر هزینه در زمینه اشتغال مهم است.

پوربافرانی با اشاره به توجه به حمل و نقل ریلی گفت: حوادث جاده‌ای امروز یکی از معضلاتی است که بنده در حوزه انتخابیه خود با آن مواجه هستم و توسعه حمل و نقل ریلی می‌تواند به کاهش این حوادث کمک کند.

نماینده مردم نائین با اشاره به توجه به سهم استان‌ها در بودجه 96 گفت: یک مسئول بومی و استانی بهتر می‌تواند برای هزینه‌های خودش برنامه ریزی کند و این توجه در بودجه 96 حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در بودجه 96 سهم مالیات افزایش یافته است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در راهکارهای اقتصادی همین موضوع را فرمودند که افزایش سهم مالیات نباید منجر به دریافت مالیات از کوچکترین‌ها بشود که در سال جاری استان اصفهان در برابر این مشکل قد خم کرد و نارضایتی‌های زیادی ایجاد شد.

نماینده مردم نائین با اشاره به اینکه افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی و توجه ویژه به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی که با کمترین میزان مستمری مواجه بودند در بودجه 96 مورد اهمیت است، اظهار داشت: افزایش توان دفاعی کشور، کمک به توسعه مناطق محروم، توجه به ساماندهی حاشیه شهرها، توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی، توجه به تأمین اعتبارات فرهنگی و قرآنی و همچنین حوزه ورزش و جوانان، توجه به حقوق بازنشستگان از جنبه‌های مثبت بودجه 96 است.

وی با اشاره به نواقص لایحه بودجه 96 خاطر نشان کرد: افزایش مالیات دخانیات باید اجرا شود و سهم آموزش و پرورش و سلامت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که باید به آن دقت شود چرا که این کاهش‌ها منجر به برخی مشکلات خواهد شد.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار