انصاری در موافقت با بودجه 96:

رشد اقتصادی 8 درصدی برای ایران یک آرزو خواهد بود/اقتصاد کشور ظرفیت افزایش نرخ مالیاتی را ندارد

نماینده داراب و زرین دشت گفت: ما نیازمند 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم تا یک رشد اقتصادی پایدار 8 درصد ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در موافقت با بودجه 96 با اشاره به اهمیت توجه به مناطق سیل زده استان فارس عنوان داشت: مطالب مطرح شده از سوی مخالفان بودجه در چند نکته قابل جمع‌بندی است که مهمترین آن متکی بودن بودجه به نفت است.

وی با اشاره به سازوکار تأمین بودجه از طرق مختلف یادآور شد: ما چون در شرایط رکود به سر می‌بریم مالیات‌ها به مردم از نظر معیشتی فشار وارد می‌کند. اقتصاد کشور ظرفیت افزایش نرخ مالیاتی را ندارد.

انصاری تأکید کرد: اگر بخواهیم از طریق اوراق یا طرق غیرنفتی بودجه را تأمین کنیم دست کم 70 هزار میلیارد تومان بدهی می‌آوریم و این یعنی بدهی بر روی بدهی انباشته می‌شود.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در بودجه توازن ایجاد کنیم یادآور شد: ما در تله درآمدهای نفتی از سال 50 قرار گرفته‌ایم و از بیش از 40 سال است این تفکر حاکم  و نهادینه شده است.

وی با اشاره به دغدغه اصلی مجلس درباره بودجه براساس نفت عنوان داشت: اگر بخواهیم مسئله را حل کنیم باید تفکر تولید ثروت در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی جایگزین اقتصاد نفتی شود و این همان موضوعی است که رهبر انقلاب به آن اشاره دارند.

انصاری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشور است گفت: ما در بخش صنعت تفکری که وجود دارد این است که تولید منهای انتقال تکنولوژی راهبرد اصلی است و شک نکنید تا اطلاع ثانوی صنعت ما نمی‌تواند خلق کننده ثروت باشد و باید در این زمینه تولید به اضافه تکنولوژی حاکم شود.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سیاست رقابتی برای تولید ثروت و مثالی از ترکیه در این زمینه افزود: سهم بخش کشاورزی در اقتصاد ما 10 تا 12 درصد است جی دی پی است ما در دیپلماسی و بسته‌های اقتصادی‌مان جسارت نیاز داریم.

وی با اشاره به موضوع اشتغال در بودجه گفت: ارتباط کم بودجه و اشتغال وجود دارد و ارتباط اشتغال با رشد اقتصادی است ما نیازمند 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم تا یک رشد اقتصادی پایدار 8 درصد ایجاد کنیم. ما با همین وضعیتی که پیش می‌رویم رشد اقتصادی 8 درصدی یک آرزو خواهد بود مگر آنکه به الزامات آن تن در دهیم.

وی افزایش بودجه در نقاط محروم و افزایش بودجه ورزش و بیمه کشاورزی و تقویت بنیه دفاعی و طرح‌های آبرسانی از جمله نقاط قوت بودجه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار