عزیزی در مخالفت با بودجه 96:

موضوع آسیب‌های اجتماعی در بودجه 96 مغفول مانده است/ بدهی 17 هزار میلیارد تومانی دولت به فرهنگیان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است موضوع آسیب‌های اجتماعی در بودجه سال 96 مغفول مانده است.

موضوع آسیب‌های اجتماعی در بودجه سال 96 مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مخالفت با بودجه سال 96 کل کشور در صحن علنی مجلس گفت: وابستگی نفت در بودجه سال 96  افزایش یافته است که این امر نمی‌تواند امری مطلوب باشد.

وی افزود: همچنین حجم انبوه انتشار اوراق مالی در بودجه سال 96 درست نبوده و می‌تواند منجر به افزایش بدهی‌های دولت شود که کمیسیون مذکور باید به این امر توجه می‌کرد.

عزیزی در ادامه با انتقاد از عدم توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی در بودجه سال 96 بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعات مورد اهمیت مقام معظم رهبری است که انتظار می‌رفت این مسئله در بودجه سال 96 به آن توجه شود و ردیف‌های خاصی برای این مسئله در بودجه در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین وام مسکن زوجین و بازپرداخت آسان آن از جمله مواردی است که در بودجه سال 96 پیش‌بینی نشده است که ضرورت دارد این مسئله در بررسی جزئیات بودجه سال 96 مدنظر قرار گیرد.

عزیزی بیان داشت: معتقدم گزارش تهیه شده از بودجه سال 96 منطبق با مصوبات لایحه برنامه ششم توسعه نیست که باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم توجه لایحه بودجه به موضوع ورزش و جوانان تأکید کرد: بودجه فعلی جوابگوی نیازهای ورزشی در کشور نیست که کمیسیون مربوطه باید بیش از این به این مسئله توجه می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط حقوق و دستمزد فرهنگیان در بودجه سال 96 اظهار داشت: معتقدم آنطور که شایسته است باید حقوق فرهنگیان پرداخت شود و در حال حاضر دولت به فرهنگیان 17 هزار میلیارد تومان بدهکار است که باید این مسئله به سرعت بررسی شود.

عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین باید درباره افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه سال 96 فکری کرد چرا که شکاف دریافتی بازنشستگان و شاغلان بسیار زیاد است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: مجلس ، صحن ، عزیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار