حسن‌پور در موافقت با بودجه 96:

کشور در سال آینده جهش خوبی در صادرات و استفاده از معادن خواهد داشت

نماینده مردم سیرجان یکی از امتیازات بودجه سال 96 را جهش در صادرات و استفاده از بخش معادن و اکتشافات طی سال آینده دانست.

کشور در سال آینده جهش خوبی در صادرات و استفاده از معادن خواهد داشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در موافقت با کلیات بودجه سال 96 در صحن علنی امروز دوشنبه 2 اسفندماه گفت: نماینده‌ای که در مجلس مردم را در نظر نمی‌گیرد و انتقادات خود را بیان می‌کند. گاهی دو نماینده در 30 متر اتاق جوابگوی مراجعان خود هستند و حتی یک دهیار امکاناتش از نمایندگان بیشتر است.

وی ادامه داد: تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در زمان بررسی لایحه بودجه خدا را در نظر گرفته و هیچ کدام از نمایندگان شهرستان‌ها برای حوزه‌های انتخابیه خود نظری نداده‌اند و حتی در روزهای تعطیل نیز به کار رسیدگی لایحه بودجه پرداخته‌اند.

حسن پور با تأکید بر اینکه پیام ما به دولت وحدت، انسجام و همبستگی است اظهار داشت: ما همه خدمت‌رسان مردم هستیم و چرا نمایندگان منتقد نمی‌گویید که یکی از بهترین بندهای مصوب لایحه بودجه، بند اقتصاد مقاومتی است.

نماینده سیرجان ضمن تشکر از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: این کمیسیون انضباط مالی را در کشور برقرار کرده و امسال که حداکثر 17 درصد از بودجه شهرستان‌ها در اختیار استانداران قرار گرفته در سال آینده این رقم به حداکثر 35 درصد خواهد رسید.

وی تأکید کرد: سال 96 بسیاری از بنگاه‌ها تعیین تکلیف شده و موضوع پروژه‌های ورزشی در نظر گرفته شده است، 400 میلیارد تومان تنها به بخش ورزشی اضافه شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه در بحث اشتغال جوانان اقدامات خوبی در بودجه سال 96 شده است گفت: در بحث فرهنگیان هم توجهات زیادی شده است اما تأکید بر بخش خصوصی یکی از بهترین ویژگی‌های لایحه بودجه است که سعی شده پایه مالیاتی زیاد افزایش نداشته باشد تا به این قشر آسیب نرسد.

نماینده مردم سیرجان یکی از افتخارات دولت را ایمیدرو دانست و افزود: ایمیدرو در بخش معدن و اکتشافات قدم‌های بزرگی برداشته و صدها معدن طی سال آینده در کشور فعال می‌شود.

وی ادامه داد: بنده از سازمان برنامه و بودجه، اتاق اصناف و بازرگانی به دلیل ارائه نظراتشان در زمان بررسی بودجه تشکر می‌کنم و اکنون کشور برای جهشی بزرگ در سال آینده آماده است و ما با اجرایی شدن برنامه ششم به اوج رتبه میان کشورهای منطقه خواهیم رسید.

حسن‌پور با اشاره به سیل‌های اخیر در کشور به ویژه در بم بیان داشت: طی این حوادث استانداران غیر از بسیج مردم و رسیدگی چه کاری می‌توانند انجام دهند، اکنون تنها راه نجات کشور استفاده از مشارکت همگانی مردم و سرمایه خارجی است و باید دست نیاز به سوی مردم دراز کنیم و با کمک به دولت کشور را اداره کنیم.

نماینده سیرجان با اشاره به اینکه جهش خوبی در صادرات طی سال آینده خواهیم داشت گفت: جوایز خوبی برای صادرات در بودجه سال 96 دیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از کمیته امداد و بهزیستی نیز در بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: در بودجه سال 96 بحث سلامت به عنوان فاکتور اصلی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هم دیده شده است. 


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
باز هم صادرات مواد خام بابا به فكر خام فروشي نباشيد
آخرین اخبار