اصفهان؛

افزایش 25 درصدی ارسال آثار به جشنواره حسنات

در سال گذشته 2200 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات ارسال شد ولی امسال 2 هزارو 765 فیلم به این دبیرخانه ارسال شده است که نشان از توجه مردم به موضوع نیکوکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین ملایی رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات درنشست خبری گفت: آثار فراوانی از سراسر کشور ارسال شده که ما را مصمم به ادامه راه می‌کند.

وی با بیان این که موضوع جشنواره یکی از دلایل موفقیت بوده است، افزود: به عنوان برگزار کننده این جشنواره از سوی خیریه و بخش خصوصی وارد شده‌ایم تا نیکوکاری در قالب فیلم و هنر به مردم ارائه شود چرا که دستان زیادی منتظر هستند.

علی نکویی رییس شورای سیاست گزاری جشنواره در ادامه عنوان کرد: امروز وقتی از نیکوکاری صحبت می‌کنیم دامنه آن بسیار گسترده است و طیف بسیاری از خدامت را شامل می‌شود و با همین نگاه به جشنواره ورود کردیم.

وی با بیان این که اصفهان یکی از شهرهایی است که از لحاظ تعداد و تنوع خیریه‌ها زبانزد است، اضافه کرد: در دنیای امروز که پیچیدگی‌های خود را دارد، کمک کردن باید به صورت سازمان یافته شکل بگیرد و به همین دلیل در جشنواره حسنات از نهادهای مردمی که در این بخش فعالیت دارند حمایت می‌کنیم.

نکویی تاکید کرد: در مراسم اختتامیه درکنار نمایش آثار هنری، یک خیریه شاخص استان اصفهان و یک خیریه از دیگر استان‌ها مورد تقدیر قرار خواهند گرفت؛ این تلاش‌ها القا این نکته را دارد که در کنار مسؤولیت‌های فردی برای کمک و نیکوکاری تلاش‌های جمعی با برنامه می‌تواند نقش مؤثری داشته باشند.

امیرحسین عشاقی دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در ادامه این نشست، ابراز داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه در دوره اول 800 فیلم بود و این عدد در سال گذشته و در دوره پنجم جشنواره به 2200 اثر رسید.

وی افزود: امسال با رشد چشمگیر 2 هزار 765 فیلم به دبیرخانه ارسال شده که نشان از توجه مردم به موضوع نیکوکاری است؛ در این میان 718 اثر داستانی،364 مستند، 137 پویانمایی و 569 اثر در بخش فیلم‌نامه هستند.

عشاقی تصریح کرد: در بخش ملی 39 اثر داستانی، 18 مستند، 25 پویانمایی، 24 فیلم‌نامه از 177 شهر داشتیم؛ بیشترین استان‌هایی که مشارکت داشتند به ترتیب تهران با 456 فیلم، اصفهان 307، خراسان 107، قم 73 و گیلان و مازندران 72 اثر بوده‌اند.

وی با بیان این که افتتاحیه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات 14 اسفند ماه و اختتامیه 18 همان ماه برگزار خواهد شد عنوان کرد: در تجربه اول فیلم شهروندی حدود یک هزار فیلم دریافت کردیم و در کلان‌شهرها که فراخوان داده شده بود شاهد درخواست تمدید مهلت زمان ارسال آثار بودیم.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در پایان با تقدیر از مشارکت کنندگان در این جشنواره عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، حوزه هنری، محیط‌زیست، اداره کل زندان‌ها، نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، دانشگاه صنعتی و شهرداری اصفهان از جمله دستگاه‌هایی بودند که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار