اصفهان؛

بخش فیلم کوتاه به جشنواره حسنات اضافه شد

جشنواره در گذشته در بخش‌های مستند، فیلم‌نامه، داستانی و پویانمایی برگزار شده است که امسال بخش فیلم کوتاه را نیز به جشنواره اضافه کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در مورد آخرین آثار ارسال شده به جشنواره حسنات اظهار کرد: ما در سال اول با 384 اثر آغاز به کار کردیم و در سال ششم به 1800 اثر رسیدیم که نشان از استقبال خوب هنرمندان و فیلم‌سازان از این جشنواره دارد.

امیر حسین عشاقی خاطر نشان کرد: بازخورد خوبی دریافت کردیم و از همه استان‌های کشور دریافت آثار داشتیم، نکته جالب توجه آثاری است که از استان‌های مرزی به جشنواره فرستاده می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردارند و نگاه بهتری به موضوعات جشنواره دارند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات عنوان کرد: در مراحل اولیه، جشنواره با موضوع احسان و نیکوکاری در قالب فیلم نبود اما در نهایت به قالب فیلم که یکی از تأثیر گذار‌ترین هنر‌هاست روی آوردیم.

وی افزود با توجه به موضوع، جشنواره در تاریخ 11 تا 14 اسفند همزمان با هفته نیکوکاری برگزار می‌شود که در بخش بین‌الملل به صورت غیررقابتی است و فیلم‌ها فقط به نمایش در می‌آیند اما پیگیری‌هایی انجام دادیم که در سال‌های آینده با توجه به ظرفیت جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

عشاقی در رابطه با انتخاب هیأت انتخاب جشنواره بیان کرد: در سال‌های گذشته همه اعضا هیأت انتخاب از اصفهان انتخاب شدند و اعضای هیأت داوران تلفیقی از هنرمندان اصفهانی و کشوری بودند و امسال نیز به همین شکل 50 درصد اعضا از اصفهان و بقیه از سراسر کشور انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: جشنواره در چهار بخش مستند، فیلم‌نامه، داستانی و پویانمایی برگزار شده است که امسال بخش فیلم کوتاه را نیز به جشنواره اضافه کردیم.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در رابطه با ارتباط این جشنواره با دانشگاه‌ها گفت: با دانشگاه سپهر همکاری خوبی داشتیم و بسیاری از کارهای دبیرخانه جشنواره بر عهده دانشجویان هنر است همچنین چهار دوره نمایش و نقد فیلم در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد و در سال‌های قبل در دانشگاه خوراسگان کارگاه‌هایی برگزار کردیم.

رسول صدرعاملی نیز اعضای هیأت انتخاب ششمین جشنواره ملی حسنات را به شرح زیر اعلام کرد:

داستانی: مرجان اشرفی زاده، مجید توکلی، فریدون خسروی، کاوه سجادی‌حسینی و علی‌محمد قاسمی

پویانمایی: سعادت رحیم‌زاده، محمدعلی صفورا، ناصر گل‌محمدی، هادی محمدیان و ابوالقاسم نظرپور

فیلم‌نامه: طیبه سلطانی، جابر قاسمعلی، حسن مهدوی‌فر، امیرهوشنگ جمشیدیان و آرش رنجبر

مستند: پریوش نظریه، حبیب احمدزاده، رضا درستکار، معین کریم‌الدینی و عزت‌الله پروازه



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار