اصفهان؛

برگزاری رزمایش تمرینات تاکتیکی و پدافند غیرعامل

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نطنز از برگزاری رزمایش 36 ساعته تمرینات تاکتیکی، پدافند غیرعامل در تاریخ‌های پنجم و ششم اسفندماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین آقادوستی امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: رزمایش 36 ساعته تمرینات تاکتیکی، پدافند غیرعامل متشکل از گردان‌های بیت‌المقدس و دسته‌های واکنش سریع سپاه ناحیه نطنز یادبود شهید محمد منتظر القائم در تاریخ‌های پنجم و ششم اسفندماه در محل اردوگاه قدس این ناحیه با حضور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر نطنز و سیدالشهدا (ع) بادرود برگزار خواهد شد.

وی افزود: رزمایش پدافند غیرعامل و دفاع از کوی و برزن گردان‌های بیت‌المقدس به‌صورت ناحیه‌ای – منطقه‌ای توسط سپاه ناحیه نطنز به استعداد دو گردان عملیات بیت‌المقدس در محل اردوگاه قدس سپاه برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نطنز تصریح کرد: هدف از این رزمایش ارتقاء سطح دانش و توانمندی سپاه در مقابله با خطرات احتمالی، حوادث طبیعی و غیرمترقبه و تمرین آمادگی دفاعی عزیزان بسیجی در شرایط بحران با به‌کارگیری امکانات و ادوات موجود یگانی در کمک به امداد و نجات حادثه دیدگان و کاهش اثرات و بلایای طبیعی و همچنین نمایش اقتدار بسیج در دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی است که در این زمینه بخشی از ظرفیت و توانمندسازی شهرستان نیز استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: نام رزمایش شهید محمد منتظر القائم  است که روز اول رزمایش، آموزش سناریوی رزمایش، کلاس توجیهی حفاظت اطلاعات و آموزش کنترل معابر وصولی و دفاع از مراکز حساس به‌ صورت تمرینی توسط بسیجیان، تحت یک عملیات به‌عنوان کوی و برزن هم‌زمان با اجرای نشست‌های بصیرتی، فرهنگی و... انجام خواهد شد.

آقادوستی خاطرنشان کرد: در روز دوم رزمایش اجرای مراسم صبحگاه و آموزش کنترل اغتشاشات و مقابله و ناآرامی‌ها و اجرای رزمایش اصلی پدافند غیرعامل و دفاع از کوی و برزن انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه شاکله اصلی گردان بیت‌المقدس را اعضای شجره طیبه صالحین و حلقه‌های صالحین تشکیل می‌دهند، در برنامه‌ریزی انجام‌شده از مباحث دینی و اخلاقی و تربیتی و احکام توسط اساتید و مربیان شهرستان استفاده خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.