اصفهان؛

در نظر گرفتن اعتبارات برای منشورات علمی همایش مقام ادبی اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اعتباراتی برای منشورات علمی همایش اصلی مقام ادبی اصفهان در نظر گرفته شده چرا که تنها چیزی که بعد از این همایش‌ها به جای می‌مانند آثار مکتوب این همایش‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب رضا ارزانی امروز در نخستین همایش علمی مقام ادبی اصفهان اظهار کرد: یکی از وظایفی که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان بر عهده دارد اداره کردن دبیرخانه انجمن مفاخر فرهنگی استان اصفهان است که در سال 93 در این دبیرخانه تصمیم گرفته شد تا همایش علمی مقام ادبی اصفهان برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان به عنوان طلایه‌دار و اداره ارشاد به عنوان اجراکننده نشست‌های همایش مقام ادبی اصفهان هستند، افزود: در اردیبهشت‌ ماه سال آینده در تمام 24 دانشگاه موجود در شهرستان‌های استان اصفهان که در این حوزه فعالیت دارند، قرار است تا نشست‌های علمی همایش مقام ادبی اصفهان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در رابطه با رونمایی کتاب فروغ ارجمند، تصریح کرد: بحث رونمایی از کتاب «فروغ ارجمند» از جمله فعالیت اداره ارشاد در این رابطه خواهد بود که این کتاب در اردیبهشت‌ماه 96 رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مقام ادبی اصفهان شاعرانی مانند کمال‌الدین عبدالرزاق بسیار نقش داشته‌اند، تأکید کرد: مقبره این عالم در خیابان کمال اصفهان واقع شده است اما بسیاری از مردم از وجود این آرامگاه ارزشمند خبر ندارند.

ارزانی در ادامه با بیان اینکه جایگاه شعرای اصفهانی در ادبیات بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: شعرای اصفهانی جایگاه ارزشمندی در سبک‌های عراقی، هندی و اصفهانی داشتند.

وی اضافه کرد: برگزاری شب‌های شعر از فعالیت‌های پیش رو اداره فرهنگ و ارشاد است که از اردیبهشت‌ماه 96 تا زمان برگزاری نشست‌های اصلی که آبان ماه 96 هستند، برگزار خواهند شد.

وی در پایان در رابطه با انتشارات این همایش اضافه کرد: اعتباراتی برای منشورات علمی همایش اصلی مقام ادبی اصفهان در نظر گرفته شده چرا که تنها چیزی که بعد از این همایش‌ها به جای می‌مانند آثار مکتوب این همایش‌ها است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.