کرمان؛

مرمت و آزادسازی قلعه دختر کرمان

پروژه مرمت، آزادسازی و سامان‌دهی حریم قلعه دختر کرمان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید روحی، معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان،گفت:پروژه مرمت و آزادسازی قلعه دختر کرمان در دو ماه اخیر به‌صورت جدی در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان قرار گرفته است.

روحی افزود: هم‌اکنون نیز اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان براساس طرح مطالعات و مرمت، فعالیت باستان‌شناختی، کف‌یابی و آواربرداری علمی قلعه دختر را زیرنظر دکتر طیاری آغاز کرده است.

این در حالی است که استاندار و معاونان استاندار، مدیر‌کل اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان به‌همراه محمد‌حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور به‌دفعات از این اثر باستانی بازدید کردند و در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، قرار شد 1میلیارد تومان از اعتبارات استانی به مرمت قلعه دختر تخصیص یابد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان نیز از محل اعتبارات ملی برای حفظ و احیای این بنای تاریخی مساعدت داشته باشد.

وی گفت: در جلسه‌ای که در استانداری با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، مقرر شد که اداره مسکن و شهرسازی، به‌منظور آزادسازی حریم و عرصه قلعه دختر، 10 هکتار زمین در اختیار شهرداری قرار دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار