کرمانشاه؛

تداوم رشد شاخص بورس

یک تحلیلگر بازارهای مالی معتقد است: رشد شاخص بورسی که آغاز شده، تداوم خواهد داشت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمد ماهیدشتی گفت:روند اصلاحی نزولی بازار سهام از 20 آذر آغاز و طی مدت نزدیک 2 ماه منجر به افت حدودا پنج هزار واحدی شاخص کل بورس شد. بدین ترتیب ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سهام بیشتر از 28 شهریور شد، اما مقدار شاخص کل نتوانست از کف خود در آن زمان یعنی 76 هزار و 99.3 واحد کمتر شود.

وی با اشاره به رشد شاخص بورس در روز جاری، افزود: طی 9 روز معاملاتی گذشته یعنی از 17 بهمن شاخص کل تنها 297.1 واحد معادل 39 صدم درصد نوسان داشت، اما امروز(شنبه، 30 بهمن) توانست با 409.4 واحد افزایش معادل 53 صدم درصد رشد را به ثبت برساند که چنین رشد روزانه‌ای از زمان سقوط شاخص کل در 20 آذر بی‌سابقه بوده است. همچنین ارزش معاملات بورس امروز از 328 میلیارد تومان عبور کرد که از 31 فروردین 1395 سابقه نداشته است.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: از پیش برخی الگوهای قیمتی محدوده‌ 76 هزار و 500 واحد را یک ناحیه‌ بالقوه برای شروع یک روند صعودی در شاخص کل بورس تهران نشان می‌دادند و برآورد می‌شود یکی از روندهای صعودی قابل توجه در این بازار آغاز شده باشد.

وی افزود: امسال محدوده‌ 82 هزار واحد یک سطح مقاومتی برای شاخص کل بورس بوده که عبور از آن می‌تواند خوش‌بینی‌ها را به شدت افزایش دهد.

ماهیدشتی با پیش بینی تداوم رشد شاخص بورس، گفت: از جمله دلایلی که برای تداوم رشد شاخص بورس می‌توان عنوان کرد سیاست‌های انبساطی دولت، شفاف‌سازی و اصلاح قیمت سهام بانکی، تخلیه‌ حباب سهام خودرویی، رشد صادرات کشور و رشد قیمت‌های جهانی انرژی و فلزات اساسی است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.