کرمانشاه؛

عرضه ذرت تولیدی استان در بورس

مدیر تنظیم بازار، محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از عرضه و فروش بیش از 82 هزار تنی ذرت تولیدی استان در بورس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی‌اصغر بهمنی‌پور با بیان اینکه امسال در مجموع 82 هزار و 867 تن ذرت از ذرت‌کاران استان خریداری شد، اظهار کرد: همه ذرت خریداری شده از ذرت‌کاران استان از طریق بورس عرضه و به فروش رفته شده است.


وی با بیان اینکه قیمت تضمینی ذرت در سال جاری هزار و 36 تومان و هشت ریال اعلام شده بود، افزود: همچنین بابت خشک کردن هر تن ذرت 45 هزار تومان هزینه شده بود که این رقم از سوی ذرت کاران پرداخت شده است.

بهمنی‌پور با بیان اینکه ذرت عرضه شده در بورس با قیمت 700 تا 880 تومان به فروش رسید، ادامه داد: مابتفاوت قیمت ذرت عرضه شده در بورس با قیمت تضمینی ذرت باید توسط دولت پرداخت شود که این مابتفاوت‌ها از سوی دولت به ذرت‌کاران استان پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه 82 هزار و 188 میلیارد ریال به عنوان مطالبه به ذرت‌کاران پرداخت شده است، افزود: 160 میلیارد ریال از این رقم مابه‌تفاوت قیمت ذرت عرضه شده در بورس بوده که از سوی دولت به ذرت‌کاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تنها ممکن است پرداخت مطالبات ذرت‌کارانی باقی مانده باشد که شماره حساب اشتباه داشته و یا مشکلی جزیی در مشخصات خود داشته‌اند که پیگیر پرداخت این مطالبات هم هستیم.

بهمنی‌پور با بیان اینکه 14 هزار و 414 هکتار ذرت در استان کرمانشاه کشت شده بود، افزود: این نخستین سالی است که ذرت تولیدی در استان از طریق بورس به فروش رفته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.