کرمانشاه؛

عرضه بیش از 120 هزارتن جو در بورس

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از پرداخت مابتفاوت جو عرضه شده در بورس از سوی دولت خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسماعیل پرویزی‌فر گفت: پرداخت کامل این مابتفاوت‌ها تا روز دوشنبه(10 آبان‌) به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع 122 هزار تن از جو تولیدی استان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه خریداری و در بورس عرضه و وجوه آن به جوکاران پرداخت شد، گفت: این میزان جو از طریق 43 مرکز سطح استان جمع‌آوری شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه پرداخت مابتفاوت قیمت جو عرضه شده در بورس با قیمت تضمینی جو باید توسط دولت پرداخت شود، گفت: با پیگری‌های انجام شده از روز گذشته پرداخت مابتفاوت جو عرضه شده در بورس از سوی دولت به جوکاران استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی جو در سال جاری 10 هزار و 28 ریال اعلام شده بود، گفت: ذرت عرضه شده در بورس با قیمت بین 6900 تا 7200 ریال به فروش رسید.

پرویزی‌فر با بیان اینکه از سال گذشته عرضه محصولات کشاورزی در بورس به صورت آزمایشی در دو استان کرمانشاه و خوزستان آغاز شد، گفت: سال گذشته استان کرمانشاه به عنوان پایلوت عرضه جو در بورس انتخاب شد که در نهایت 300 تن جو تولیدی در استان از طریق بورس عرضه شد.
 
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه  با بیان اینکه سطح زیر کشت جو در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته 190 هزار هکتار بوده است، گفت: 175 هزار هکتار از این میزان جو دیم و 15 هزار هکتار باقیمانده زیر کشت آبی بوده است.

به گفته پرویزی‌فر در سال زراعی گذشته در مجموع 430 هزار تن جو در استان کرمانشاه تولید شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.