کرمانشاه؛

915هکتار زمین زیرکشت انار

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال 6822 تن انار در این استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سطح زیر کشت باغات انار استان  را 915 هکتار اعلام کرد و افزود: 758 هکتار از باغات انار این استان بارور هستند و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط تولید انار در باغات استان کرمانشاه را 9 تن در هکتار دانست و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال 6822 تن انار از باغات این استان برداشت شود.
 
زارعی با بیان اینکه بیشترین انار تولیدی استان در شهرستان پاوه تولید می‌شود، گفت: انار تولیدی در شهرستان پاوه جزو محصولات پاک به شمار می‌آید و کمترین میزان سموم در تولید انار این شهرستان استفاده می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در شهرستان‌های جوانرود، گیلانغرب و دالاهو نیز انار تولید می‌شود، گفت:  "ملس"، "بریت سفید"، "انار شیرین"، "دانه قرمز"، "شاره‌وان" و "بومی" ارقام انار تولیدی در استان کرمانشاه هستند.

زارعی در ادامه اشاره ای هم به برنامه‌های توسعه‌ای باغات انار در استان کرمانشاه داشت و گفت: امسال برای ایجاد باغات انار جدید در استان در سطح 300 هکتار برنامه‌ریزی شده است.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: برداشت انار در استان کرمانشاه از ابتدای آبان ماه آغاز شده و تا پایان همین ماه نیز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار